כפיר ניסים ז״ל, צעיר בן 36 הוא האדם שנרצח כתוצאה מדקירות, ביום שבת האחרון בשכונת פסגת זאב. הוא הובא השבוע למנוחות בעוד משפחתו וחבריו מתקשים לעכל. כפיר, גדל בשכונת גוננים ומאוחר יותר עבר לגבעון.
4 צפייה בגלריה
כפיר ניסים ז״ל
כפיר ניסים ז״ל
כפיר ניסים ז״ל
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים)

״אני לא מעכל״, מספר ל-mynet קובי גורדון, חבר ילדות של כפיר. ״רק לפני שנה נפגשנו ושוחחנו וכפיר דיבר על זה שהוא עומד למות. גדלנו ביחד בשכונת גוננים, בבוקר למדנו בבתי ספר שונים אבל אחר הצהריים שיחקנו ביחד כל יום, ישנו אחד אצל השני. הוא היה כמו משפחה. אפילו אימצתי כלב ממנו. הכלבה שלו המליטה גורים ואני אימצתי אחד מהם, היא מתה מאז וגם אבא שלי ועכשיו הוא. כולם מתים״.

4 צפייה בגלריה
כלבותיהם של כפיר ז״ל וקובי
כלבותיהם של כפיר ז״ל וקובי
כלבותיהם של כפיר ז״ל וקובי
(צילום: באדיבות החברים)

״כשחברי הילדות התבגרו כל אחד הלך לדרכו אבל עדיין שמרו על קשר ונפגשו בשמחות. הפעם האחרונה היתה בחתונה לפני כשנה. הוא סיפר לי על מחלה ממנה הוא סבל שחשש שהיא סופנית והוא דיבר על זה שהוא עומד למות. ניסיתי לעודד אותו. זו היתה השיחה האחרונה שלנו. אני לא מעכל עכשיו את מה שקרה״.

4 צפייה בגלריה
כפיר ניסים ז״ל
כפיר ניסים ז״ל
כפיר ניסים ז״ל, בצעירותו
(צילום: באדיבות החברים)

״הוא היה אחד שתמיד אוהב לעזור, גם אמרו את זה בהלוויה. היה לוקח מעצמו ונותן לאחרים. הקלישאה הזו שהאנשים הכי טובים הם אלה שלוקחים אותם - מאוד נכונה במקרה שלו. הוא היה רווק, שבדיוק התחיל עבודה חדשה, קנה אוטו והכל נקטע״.

החשוד המרכזי: בן 15

הדיווח הראשוני על הרצח התקבל בשעה 17:01 במוקד 101 של מגן דוד אדום במרחב ירושלים. חובשים ופראמדיקים עשו את דרכם למקום ופינו את ניסים לבית חולים הדסה בהר הצופים, כשהוא במצב אנוש עם פציעות חודרות. שעות לאחר מכן הוא מת מפצעיו. לאחר מצוד, עצרה המשטרה שני אחים, אחד מהם בן 15 בלבד — והוא החשוד ברצח.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בפסגת זאב
זירת הרצח בפסגת זאב
זירת הרצח בפסגת זאב
(צילום: אלכס קולומויסקי)

פאראמדיק מד"א אלדד בנשטיין וחובשי מד"א שמואל אורלוב ושמעון זלץ סיפרו: "היינו סמוך מאוד למקום והגענו מייד לזירה, ראינו גבר בשנות השלושים שוכב על המדרכה מחוסר הכרה עם פציעות חודרות, הענקנו לו טיפול מציל חיים והעלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים״.
עוד בחדשות:

זמן קצר לאחר הרצח, עצרה המשטרה שני אחים, אחד מהם בן 15 — החשוד המרכזי ברצח. מעצרו הוארך והחקירה נמשכת בימים אלה.