אור סקורצרו בן ה-15 טבע ביום שבת בצהריים בבריכת קדם במושב בורגתה שבעמק חפר. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה כשהוא ללא נשימה, ללא דופק ומחוסר הכרה. 24 שעות לאחר מכן נאלצו הרופאים שנאבקו על חייו לקבוע את מותו.
3 צפייה בגלריה
אור סקורצרו ז"ל
אור סקורצרו ז"ל
אור סקורצרו ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"הייתי במקום כשזה קרה, אבל לא הייתי איתו בקשר עין'', מספר אביו יובל. "הייתי בבריכה כשמצאו אותו עם הפנים בתוך המים. מיד כשהוציאו אותו הזמינו אמבולנס ופינו אותו למאיר, כשהוא עם מוות מוחי ובלי דופק. זה בלתי נתפס. עד עכשיו אנחנו לא יודעים מה קרה. זה עדיין בחקירה''.
אור נולד וגדל בבת חפר וסבל ממחלה גנטית קשה. הוא למד בבית ספר שדות בעמק חפר ובשנתיים האחרונות למד בבית ספר שפרירים בגבעת חיים. "הוא היה נער עם רגישות מאוד גבוה לסביבה", מספר אביו. "ילד טוב עם אור בעיניים, כמו השם שלו. אחד שהיה מודע לכך שכולם אוהבים אותו כי היתה לו אינטליגנציה רגשית מאוד גבוה. כולם הכירו אותו ואהבו אותו. הוא תמיד חייך. גם עכשיו פה בקהילה שלנו בבת חפר כולם דואגים לנו ומחבקים אותנו. יש לי רק להלל ולשבח את הקהילה על כך".

3 צפייה בגלריה
אור סקורצרו ז"ל
אור סקורצרו ז"ל
אור סקורצרו ז"ל
(צילום: פרטי)

אביו של אור מספר על ההחלטה לתרום את איבריו. "אור שלנו נפטר אחרי 24 שעות ולכן כשפנו אלינו בבקשה לתרום את האיברים שלו הסכמנו מיד. הרגשנו שזה הכי נכון כי אור שלנו תמיד היה רגיש לאנשים עם מוגבלויות ורצה לעזור. זה גם איכשהו משאיר אותו בחיים ונותן למישהו אחר לראות. אנחנו מרגישים ככה שהוא עדיין איתנו בצורה כזו או אחרת. האור בעיניו של אור יעבור עם הרבה אהבה ונתינה למי שזקוק לו בחייו.
"יש מה לבכות על הילד הזה שהלך בגיל 15 ו-5 חודשים. זה מוקדם מדי. זה מצב לא נורמלי לאבד ככה ילד. אני לא מאחל את זה לאף אחד, לא לאבא ולא לסבא שצריך לקבור ילד. אנחנו כולנו פה שבורים. כולם אהבו את אור, הוא היה ילד מדהים. עכשיו אני צריך לשמור עליהם חזק ולחזק אותם''.

3 צפייה בגלריה
אור סקורצרו
אור סקורצרו
אור סקורצרו
(צילום: פרטי)

מוועד בת חפר ביקשו לנחם את המשפחה: "ועד בת חפר בשם תושבי היישוב משתתף בצערם של משפחת סקורצרו, על לכתו בטרם עת של אור סקורצרו ז"ל, בנם של יובל ודנה ואחיהם של רום, שחר, הילי וסהר. משפחת סקורצרו, מוותיקי היישוב מתקופת הקמתו, מעורבים ומשפיעים, וכולנו שותפים לכאבם".
מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר: "המועצה כואבת ומתאבלת על מותו של אור. אנחנו מחבקים בכאב את בני משפחתו של אור ז"ל, את תושבי בת חפר ואת תלמידי ומורי בית הספר שפרירים שבו למד. מנהלות ועובדות אגף החינוך, עובדות סוציאליות ופסיכולוגית מטעם המועצה, היישוב ובית הספר שפרירים מלוות את בני המשפחה והתלמידים ברגעים קשים מנשוא אלה".

קראו גם:
מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי "הוריו של הנער, ששניהם חתומים על כרטיס אדי, הסכימו לתרום איברים ולהציל חיים".
חלי ונונו, מתאמת השתלות בבית החולים מאיר, אמרה: "הבחירה לתרום רקמות ברגע שבר קשה מנשוא של משפחה שזה עתה איבדה את היקר לה מכל, זוהי אצילות נפש שאין דומה לה. ברגעים בהם האור כבה בעבורם, הם מעניקים אור חדש לאלה הזקוקים לו ולזכר יקירם".
אור ז"ל השאיר אחריו שני הורים וארבעה אחים. הלווייתו של אור תקיים היום (שני) בשעה 19:00 בבית העלמין המסילה בבת חפר. יהי זכרו ברוך.