בעוד כשלושה חודשים יחל לפעול קו 21 מכוכב יאיר-צור יגאל לכפר סבא כקו תחבורה ציבורית מונגש.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כך הודיע ראש הרשות לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, לראש המועצה, יובל ארד. לדברי אסרף, הרשות נעתרה לבקשתו של ארד, וכבר בחודש שעבר העבירה לחברת "מטרופולין" תקציב לרכישת אוטובוסים מונגשים נמוכי רצפה.
"לפני כשנה", מספר יובל ארד, "פנו אליי גיא ורועי קוברובסקי, תושבי היישוב הלוקים בשיתוק מוחין ומרותקים לכיסאות גלגלים, וביקשו להנגיש את קו 21. קיימתי בנושא כמה פגישות במשרד התחבורה, והעליתי את הנושא בעל-פה ובכתב. גיא ורועי לא הרפו, ופנו אליי בנושא שוב ושוב. בשבוע שעבר, כשהתקשרתי אליהם ועידכנתי אותם בדבר ההחלטה, הדברים שאמרו לי ריגשו אותי מאוד".
גיא ורועי קוברובסקי, בני ה-24, נולדו עם שיתוק מוחין (CP) ומתניידים בכיסא גלגלים ממונע. "הבעיה שלנו שאנחנו לא יכולים לנסוע באוטובוסים מהיישוב, אנחנו לא יכולים להתנייד באופן עצמאי וזה פוגע בחופש התנועה שלנו", סיפרו. "בעקבות זאת, התחלנו בפעילות למען הנגשת קו אחד לפחות מהיישוב לכפר סבא.
"תחילה פנינו לשימי אליאל, ראש המועצה לשעבר, להנגשת קן 21. בעקבות פנייתנו, שימי פנה לסמנכ"ל התפעול של מטרופולין. זה חזר ואמר שההנגשה כרגע היא בלתי אפשרית, לצערו. אחרי בחירתו של יובל ארד לראשות המועצה פנינו שוב. יובל הבטיח לסייע והמשיך לקדם את הנושא מול שר התחבורה החדש, בצלאל סמוטריץ. השר גילה עניין והבטיח לקדם את הנושא מול חברת מטרופולין. גם היינו בקשר עם אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה במשרד התחבורה. עכשיו, כשהתקבלה ההחלטה, אנחנו מצפים בקוצר רוח להפעלתו של הקו המונגש, ורוצים להודות לראש המועצה יובל ארד ולכל הגורמים האחרים שעזרו לנו במאבק. "אנו חושבים כי צריך להיות פתרון כלל ארצי בהנגשת תחבורה בין-עירונית לכלל המתניידים בכיסאות גלגלים".