נכים בכפר סבא שאינם מתניידים בכיסא גלגלים טוענים, כי יש מצוקת חניה במרכזים בעיר, ומנגד, יש חניה גדולה יותר לנכים עם מעלון בלבד.
דבורה פלג, בת 84, בעלת תו נכה, טוענת, כי היא מתקשה למצוא חניית נכים רגילה, שאינה מוגבלת רק לנכים עם כיסא גלגלים. היא ציינה מקומות כמו קניון G והאודיטוריום, שבהם אף נקנסה לאחר שמחוסר ברירה חנתה בחניית נכים עם מעלון.
1 צפייה בגלריה
צילום: עמותת נגישות ישראל
צילום: עמותת נגישות ישראל
צילום: עמותת נגישות ישראל
לדבריה, "קיבלתי קנס כספי של 250 שקל, ולאחר שעירערתי הורידו לי ל-100 שקלים. אני חייבת לחנות קרוב, וַלא — לא אוכל לצאת מהבית. יש מקומות רבים בעיר, שאני צריכה להגיע אליהם, שבהם נותר אולי מקום חניה אחד לנכה בלי מעלון. בגלל זה אני לא יוצאת הרבה מהבית. בבקרים אני משחקת במועדון הברידג'. אם אני לא באה בשמונה בבוקר, אני לא מוצאת חניה, והחוג מתחיל רק ב-10:00".
ג'ניה, ניצולת שואה בת 90, מספרת. "יצאתי לסרט וחניתי בחניה לנכים עם מעלון, ונקנסתי ב-250 שקל. אחרי הרבה זמן ותכתובות עם העירייה הדוח בוטל, אבל ממש קשה למצוא בכפר סבא חניה לנכים".
כבר בשנת 2011 עתרה עמותת "נגישות ישראל" לבג"ץ, בטענה, כי ההבחנה בין אדם נכה הזכאי לכיסא גלגלים לבין נכה שאינו זכאי, אינה צודקת, ועלולה לפגוע באוכלוסיית האנשים עם המוגבלויות בישראל. בתגובתו לעתירה, הסכים משרד התחבורה עם הטענות, וטען כי יש צורך להביא לשינויים בחקיקה.
מהעירייה נמסר: "עיריית כפר סבא פועלת רבות בנושא הנגישות, הן בתחום התשתיות הפיזיות, הן בתחום השירות הניתן לתושבים. בעיר יש חניות נכים רבות ברחובות, וזאת נוסף על חניות נכים בחניונים, הנקבעות בהתאם לתקן הקבוע בחוק. מעבר לכך, מגדילה העירייה ועושה ומספקת שירות לנכים המתניידים עם או בלי מעלון. אם קיימות פניות בנושא, הן ילוו באופן המקצועי ביותר על ידי הוועדה לנגישות ולמודעות לאנשים עם מוגבלויות, בראשות חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות, לירית שפיר-שמש".