זעזוע בקואליציה: המשנה לראש העירייה, ד"ר אסנת ספורטה פורשת מהקואליציה ומקימה סיעת יחיד.
1 צפייה בגלריה
ספורטה (מימין), וסער | צילום: באדיבות עיריית כפר סבא
ספורטה (מימין), וסער | צילום: באדיבות עיריית כפר סבא
ספורטה (מימין), וסער | צילום: באדיבות עיריית כפר סבא
ספורטה מי שהייתה מקורבת לראש העיר רפי סער שהציב אותה במקום השלישי ברשימתו, החליטה לפרוש מאחר ולטענתה אין לה אפשרות למלא את "חובתה הציבורית".
כידוע, היחסים בין ספורטה לסער עלו על שרטון כמעט מתחילת הקדנציה והחמירו במשך הזמן. מספר פעמים אף הצביעה ספורטה בניגוד למשמעת הקואליציונית.
אמש (שני) היה הקש ששבר את גב הגמל בישיבת ועדת המשנה לתכנון ובניה, אז התפתח ויכוח בינה לבין ראש העיר רפי סער בנוגע להצבעה על אישור ארבעה מבנים יבילים בחצר בית ספר יצהר.
"אני מבקשת להודיע על החלטתי לפרוש מסיעת "דרך חדשה"", הודיעה הערב (שלישי) ספורטה לראש העיר במכתב שנשלח אליו, "החלטתי זו התגבשה, לאחר שהגעתי למסקנה כי לא מתקיימים התנאים המאפשרים לי לממש את שליחותי הציבורית. בישיבות המועצה ובישיבות הועדות בהן אני חברה, מצופה ממני להצביע בהתאם לעמדת ראש העיר וליישם משמעת קואליציונית. ציפייה זו מתנגשת פעמים רבות עם חובתי הציבורית לפעול על-פי צו מצפוני ומתוך שיקולים מקצועיים, כפי שאני מבינה אותם.
"בתנאים אלו, אני מוצאת שהיותי חברת הסיעה, לא רק שאינה מקדמת את עשייתי הציבורית, כי אם מגבילה אותה. מובן לי כי פרישתי מהסיעה כרוכה בסיום תפקידי כמשנה לראש העיר וכמחזיקת תיק החינוך. אמשיך למלא את שליחותי הציבורית כסיעת יחיד".