האם עיריית כפר סבא תצטרף למיזם התחבורה בשבת במטרופולין גוש דן — "נעים בסוף השבוע"? לדברי סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, הנושא נמצא בראש סדר היום. "אני תומך ביוזמה ופועל כדי שהיא תגיע גם לכפר סבא", אמר השבוע ל"מיינט כפר סבא".
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
"היו כמה פגישות ושיחות עם נציג עיריית תל אביב ועם גורמים שמובילים את היוזמה, עוד לפני הפרסום התקשורתי של הקווים" הוסיף הרסגור-הנדין. האתגר העיקרי, לדבריו, בהחלת שירות הסעות מכפר סבא לתל אביב, הוא המרחק הגדול יחסית שלה מתל אביב, לעומת ערים אחרות, כמו רמת השרון. "אני מאמין שנוכל לעשות שיתוף פעולה עם הוד השרון, וכך לצמצם את העלות של הקווים ולהביא אותם לסכומים שעיריות יוכלו לעמוד בהם, כי כרגע כל עיר בעצמה תתקשה לעמוד בסכומים גבוהים כל כך".
כזכור, בקיץ האחרון הופעל בכפר סבא במשך שלושה חודשים שירות ה"שבוס", אשר זכה להצלחה ולביקוש גבוה: "אנשים השתמשו בשירות והיו נוסעים קבועים שפתרנו בעבורם בעיה גדולה, והם רוצים מאוד שהשירות יתחדש".
בארבע הרשויות בגוש דן — תל אביב, רמת השרון, קריית אונו וגבעתיים — עתיד השירות לפעול חינם בשישי-שבת. בשלב הראשוני יפעלו שישה קווים, שיעצרו בכ-500 תחנות ברחבי המטרופולין.
מנגד, כאמור, מ"מ ראש עיריית כפר סבא, עו"ד איתן צנעני, טוען כי העירייה לא מנהלת שום משא ומתן עם עיריית תל אביב או כל גורם אחר: "אם מר הרסגור מנהל מגעים שכאלו, הרי שהוא עושה זאת על דעת עצמו, ללא כל סמכות. הצעתו של הרסגור עלתה בפורום סגנים בהנהלת העיר ונדחתה".