מספר מקרים של מחלת השעלת התגלו בבתי ספר ומעונות יום בכפר סבא, ההורים כועסים: "זה מה שקורה שהורים מחליטים לא לחסן את ילדיהם".
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בערב החג חשפה העיריה כי בבית הספר 'רחל המשוררת' בשכונה הירוקה נתגלו שני מקרים של ילדים שלקו במחלת השעלת. מקרים אלו, כך פורסם, דווחו למשרד הבריאות.
כמו כן, הורים נוספים פנו ל"מיינט כפר סבא" בעקבות הפוסט שפרסמה העיריה, וטענו כי בשני מעונות יום נוספים ברחבי העיר (בשל העובדה כי טרם קיבלנו אישור ממשרד הבריאות אנו נמנעים מלפרסם את שמותם) נתגלו מקרי שעלת קודמים.
כידוע, שעלת היא מחלה זיהומית קשה ומידבקת המתאפיינת בהתקפים חוזרים של שיעול עוויתי המסתיימים בשאיפת אוויר מאומצת. התקפי השיעול עלולים להיות קשים ומלווים באודם בפנים ובהכחלה, לעתים ורידי הצוואר והעיניים בולטים וייתכנו הקאות והפרשה מוגברת של רוק מהפה. בתינוקות קטנים תתכן הפסקות נשימה עם או בלי השיעול. שעלת עלולה להופיע בכל הגילאים. בתינוקות המחלה קשה ומסוכנת יותר בגלל סיבוכים קשים. על-פי ארגון הבריאות העולמי נמנית המחלה כאחת מעשר המחלות הקטלניות בעולם.
הדרך היעילה ביותר למנוע את מחלת השעלת היא על ידי חיסון, אך כבר תועדו מקרים בשנים האחרונות של התפרצות המחלה גם אצל ילדים מחוסנים. 📷מנתוני משרד הבריאות עולה כי בין החודשים ינואר עד יולי השנה אובחנו 732 חולים, עלייה של פי שניים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז אובחנו 315 חולים. מספר הנדבקים האמיתי גבוה הרבה יותר, שכן מרביתם של החולים אינם נשלחים לבדיקה של שעלת. בנוסף, ייתכן ורבים כלל אינם פונים לרופא.לאחרונה, הגישה חברת מועצת העיר הדר לביא הצעה לסדר לפיה יצטרפו כל גני הילדים העירוניים למיזם "מחוסגן", שקיים עד כה בכ-30 גני ילדים פרטיים בכפר סבא שהצטרפו מזה זמן למיזם. הצעה זו לא התקבלה במועצת העיר והובטח כי תבחן בחודשים הקרובים. זהו נוסח הפוסט אותו פרסמה עיריית כפר סבא: "בבית הספר היסודי ע"ש רחל המשוררת בעיר נתגלו שני מקרי שעלת, אשר דווחו למשרד הבריאות. חשוב להדגיש כי מדובר בשני מקרים בודדים בלבד. על פי הנחיות משרד הבריאות, תלמידי בית הספר יחוסנו בהתאם לצורך. הנחיות נוספות הועברו גם להורים ולצוות בית הספר והנושא נמצא בטיפול ובמעקב צמוד של משרד הבריאות, בשיתוף העירייה".