1 צפייה בגלריה
צילום: מטה המאבק
צילום: מטה המאבק
צילום: מטה המאבק
לא מוותרים: תושבים רבים מכפר סבא והסביבה צפויים לעלות לירושלים ביום שני ולהפגין מול משרדי הועדה לתשתיות לאומיות, בהם צפויה להיות מופקדת להתנגדויות התכנית להקמת הכוח בצומת קסם.
התכנית עתידה להיות מובאת לאישור הפקדה ביום שני הקרוב, ה-7 לחודש, כשלאחר מכן, יינתנו חודשיים למתנגדים לה על מנת להגיש את התנגדויותיהם. בניסיון נוסף לעצור את התכנית המדוברת, צפויים תושבים מהאזור להגיע ולהפגין בזמן הדיון.
שי לוי, ממובילי המאבק בהקמת תחנת הכוח מסר לקראת ההפגנה הצפויה : "אנחנו מקיימים את ההפגנה בזמן הדיון שייערך בין ראש השנה ליום כיפור, בימים הנוראיים למעשה. הות"ל, כמיטב המסורת ולשיטתה מזמנת את הרשויות ואת המתנגדים במהלך החגים, כשהרשויות והגורמים המקצועיים לא זמינים במאת האחוזים במהלך התקופה הזו. ליזם נתנו שנתיים להכין את התכניות שלו כשהוא מקבל הנחיות כיצד לתקן ולשפר אותן אך היכולת של הציבור לייצר התנגדויות משמעותיות במהלך החגים כשהזמן מתקצר מחודשיים לקצת יותר מחודש, הופכת להרבה יותר בעייתית. כך הועדה עובדת אבל.
"מגיעים כדי להביע את המחאה שלנו גם על השיטה גם על התהליך וגם על המהות עצמה של תחנת כוח מזהמת בסמוך לישובים שלא לצורך. הסיבה להקמתה היא למעשה אינטרס כלכלי גרידא. אין שום אינטרס רלבנטי שקשור למשק האנרגיה או לתועלת הציבור בהיבט הזה. אפשר לייצר אנרגיות מתחדשות, מה שלא קורה".
"זו שערורייה", מוסיפה נורית דוד אבידן, חברת מטה המאבק. "60 ימים זה לא זמן מספיק כדי להתנגד לתחנת כוח כשיש חגים בתווך. אנחנו נהיה שם ביום שני, מול הות"ל שבעצם משמשת כחותמת גומי לתכנית. שמתי לב גם שכבר מחפשים עובדים לתחנת הכוח עוד לפני שקיבלו אישור".
מקבוצת קסם אנרגיה נמסר בתגובה: "הדיון בות"ל להעברת תכנית תחנת הכוח קסם להערות הציבור, הינו שלב נוסף, בדרך לישראל נקיה מפחם. הפרויקט מקודם כחלק מיעדי הממשלה במתן עדיפות להקמת תחנות כוח במרכז הארץ ובקרבה לריכוזי ביקושים והחלפת יצור החשמל מפחם, בייצור חשמל מגז טבעי. שטח התחנה נבחר בקפידה מבין מספר חלופות בין היתר על בסיס קריטריונים של התאמה ומרחק ממבני ציבור ומגורים, מתחנת קבלת גז טבעי שכבר קיימת בצמוד לשטח התחנה ומתשתיות חשמל קיימות שמאפשרות אספקת חשמל חיוני למרכז הארץ, לגוש דן ותל-אביב. הפרויקט ימשיך ויתקדם בשיתוף ובדיון ציבורי מלא ושקוף, והתחנה תתרום משמעותית למטרה החיונית של הממשלה לפזר תחנות כוח ולהבטיח המשך אספקה של חשמל לא מזהם למרכזי האוכלוסייה של המדינה בכל תרחיש".