דוד כהן (50), אב לשמונה ילדים וסב לנכדים, הגיש לבית משפט השלום בכפר סבא תביעה בסכום של 70 אלף שקלים נגד המשטרה. בכתב התביעה נטען כי ביולי 2019, יומיים לפני קיום מצעד הגאווה באשדוד, התקשר אליו חוקר משטרה ודרש ממנו להגיע בדחיפות לחקירה בתחנת אשדוד.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כהן היה באזור ירושלים וסוכם שהוא יגיע לתחנת המשטרה במגרש הרוסים. כהן נחקר שם על פוסט מסית בפייסבוק נגד קיום מצעד הגאווה באשדוד, שנכתב על ידי אדם בשם דוד צבי. כהן טען כי מדובר בטעות בזיהוי. הוא הסביר לחוקרים כי שמו המלא הוא דוד־צבי כהן וכי שם משפחתו אינו צבי, אלא מדובר בשם שני. הוא הבהיר גם כי אין לו דף פייסבוק פעיל יותר מעשר שנים.
בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, נכתב כי "קשה לאמוד את הנזק נשוא הנסיבות, הלחץ המשפחתי, המתח של האישה, הצורך להסתיר בשלבים מסוימים מהילדים ומהנכדים, הלם לאישיות בדמות המעצר, איזוק, השפלה, הליך קפקאי, אבדן ימי עבודה".
עוד נכתב כי כהן נאלץ לקטוע את שגרת החיים, להודיע לבתו ולנכדיו שלא יוכלו לבוא להתארח בשבת, ביטל שיעור תורה קבוע אותו היה אמור להעביר בבית הכנסת, ביטל קריאה בתורה בה היה אמור לשמש כבעל קורא, ביטל אירוח של שני ילדיו הצעירים, הותיר את רכבו בחניון בירושלים תמורת תשלום שהלך ותפח, ונאלץ לבקש ממישהו ללכת לשחרר את הרכב על מנת לא להתחייב בתשלום נוסף.
כל אלו מצטרפים לעובדה כי לאחר שכהן פרסם את הטעות שבמעצרו בתקשורת, פרסמה המשטרה תגובה שהשחירה את פניו של כהן בציבור. בתביעה תואר כי בתכנית בערוץ 12 "מסר משה נוסבוים את תגובת המשטרה הכוללת הכפשות כוזבות חסרות יסוד שנמסרו ביודעין, לפיהן התובע פרסם כביכול פרסומים קשים נגדו שלא היו ולא נבראו".
ממשטרת ישראל נמסר: "תיק החקירה עדיין מתנהל ונמצא בימים אלו בהשלמות אחרונות טרם יועבר לעיון והחלטה סופית של הפרקליטות כמקובל. בכל מקרה, כתב התביעה אינו מוכר למשטרה ולכשיתקבל נשיב לו באמצעות הפרקליטות כמקובל".