"עיריית כפר סבא אינה אוכפת ברצינות את החוק המסמיך אותה להטיל קנסות נגד רוכבי אופניים חשמליים", זה המכנה המשותף של כלל הטענות שהופנו בימים האחרונים ל"מיינט כפר סבא" על ידי תושבים שונים ברחובות שונים בכפר סבא.
2 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
כידוע, ב-1 ביולי 2019, נכנסו לתוקף תקנות חדשות המבקשות לעשות סדר בתחום האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים נוכח הכאוס ומספר הנפגעים ההולך וגדל, כאשר הרשויות המקומיות הם אלו שהוסמכו לאכוף תקנות אלו.
על פי נתוני עמותת אור ירוק רק 42 דוחות חולקו בשנת 2018 לרוכבי אופניים חשמליים בכפר סבא. לשם השוואה: בהרצליה, עיר בסדר גודל דומה לכפר סבא, חולקו 960 דוחות בתקופה המקבילה ואילו ברעננה מתחילת חודש יולי השנה ועד עתה (חודשיים בלבד) חולקו קרוב ל-אלף דוחות! על ידי גורמי האכיפה העירוניים.
בעיריית רעננה הוסמכו במיוחד פקחים ייעודיים לצורך האכיפה. בעיריית כפר סבא לא נמסר דיווח האם העירייה הכשירה פקחים ייעודים לצורך אכיפה זו.
נתונים אלו באים לידי ביטוי בתלונותיהם של חלק מתושבי העיר שפנו בימים האחרונים ל"מיינט כפר סבא", ובפיהם טענות קשות על חוסר אכיפה.
2 צפייה בגלריה
צילום: מוטי קמחי
צילום: מוטי קמחי
צילום: מוטי קמחי
"רוכבים ברחוב ויצמן על המדרכות כמו מטורפים ואין דין ואין דיין", אמרה תושבת העיר המתגוררת באחד הרחובות המקבילים לרחוב ויצמן, "לא אכפת להם שמדובר במקומות הומי אדם. הם פשוט רוכבים. במו עיניי ראיתי ביום רביעי שעבר רוכב אופניים ברחוב ויצמן ליד בית מרקחת כנרת שנוסע על המדרכה מול העיניים של שני פקחים שחיפשו לתת דוחות לנהגים".
תושבת רחוב הרצל מוסיפה: "אותי הפיל לפני שבועיים ילד, ממש ילד שנראה לי בן 10, כי הוא נתקע בי. אני אישה מבוגרת. ישבתי בספסל איפה שמצוי בית הכנסת הגדול וקמתי לכיוון ביתי, ואז נתקל בי הילד הזה ונפלתי. אומנם לא קרה לי כלום, אבל אני אישה לא כל כך צעירה ובקלות יכולתי לשבור משהו".
גם תושבי השכונות המזרחיות סובלים מהתופעה: "אני מתגוררת בקפלן", אמרה אם לשלושה ילדים, "בסוף השבוע הלכתי לקניות במרכז דוד, אני מגיעה למאפיה, ומשום מקום פתאום יוצא ילד עם אופניים חשמלים ונתקע בי בעוצמה מול הילדים שלי. הוא נסע על המדרכה. זה פשוט מטורף מה שהולך כאן בשכונה עם זה, וגם עם טרקטורונים".
מעיריית כפר סבא נמסר: "פקחי העירייה עברו הכשרה לנושא אכיפת הוראות החוק בכל הנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים. והעירייה אכן מבצעת אכיפה, ומאז חודש יולי 2018 נרשמו 595 דוחות".