מפגשי הכנה והיכרות של מורים וגננות לילדים בכפר סבא בוטלו השנה עקב עיצומים שנוקטת הסתדרות המורים. דבר זה מעורר אכזבה רבה בקרב הורים רבים שילדיהם עולים נכנסים לראשונה למוסדות החינוך.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
עם קבלת ההודעה פנו מספר הורים ל"מיינט כפר סבא", בטענה כי ביטול המפגשים הללו הוא "אכזבה גדולה", מבחינתם. "יש במפגשים האלו ערך מוסף רב", הוסיפו ההורים, "בעיקר על רקע כל החדשות הנוראיות שאנו שומעים בגני הילדים, ומפגשים אלו נועדו להכיר את הגנים ואת המעטפת החינוכית וכן, גם להרגיע אותנו. באמת חבל".
הרקע לביטול הוא החלטת הסתדרות המורים והגננות שלא לפתוח את השנה עד שיושג הסכם שכר עם ההורים. בכנס ראשי אגפי החינוך שנערך בשבוע שעבר ציינה יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים,כי "שנת הלימודים לא תיפתח אם לא יטופלו בה הנושאים הבוערים הנמצאים על סדר היום. בהם פנסיה וימי מחלה למורים. המדינה הפקירה את עובדי ההוראה. פקידי האוצר לא אומרים את האמת שנים רבות לארגוני המורים".
2 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
תושבת העיר פרסמה פוסט תגובה זועם על איגרת לגנים ששלחה יו"ר מחלקת הגנים בהסתדרות, ענת דדון בו הודיעה על הביטול: "שלום לך ענת דדון. הייתי שמחה להכיר אותך ולשמוע ממך מה עמד מאחורי ההחלטה המפורטת במכתב המצורף למפקחות על הגנים? נראה לכאורה שאת מנסה להגן על הגננות.
"אני הראשונה שתאמר שחשוב שמישהו יעמוד לצידן, ללא ספק, אך האם בעינך זה הפתרון הראוי ביותר לסיטואציה שאת מתארת?
"האם נראה לך שזה לטובתן של הגננות לפתוח את שנת הלימודים עם הורים מפוחדים , חוששים ומודאגים, שאין להם מושג מיהי הגננת שתטפל בילד/ה שלהם ומי הילדים החדשים שישהו במחיצתם?
"האם נראה לך שזה לטובתה של הגננת לפתוח שנה עם ילדים חוששים, מודאגים שנכנסים למסגרת פעם ראשונה בחיהם / עוברים לגן חדש- מבלי שיכירו את הגננת שאיתה הם צריכים להישאר לבד כבר ביום הראשון, מבלי שראו אותה מעולם? האם היית את רוצה לפתוח כך את שנת הלימודים? כגננת? כאמא ? כילד/ה ?
"לא מספיק כל סיפורי הזוועה שצפים בכותרות חדשות לבקרים ומרטיטים כל לב של כל הורה? במקום לבנות את האמון חזרה בקרב ההורים, להרגיע, להקל על החששות, אתם פועלים בבריונות וכוחנות? זה הפתרון?
"אני הכי אשמח לדעת שיש גוף שתומך בגננות, שידאג שכמות הילדים המקסימלית תופחת על מנת שיוקל להן ולילדים ולהורים, שהשכר שלהן יעלה כי הן עובדות בעבודת הקודש הכי חשובה בעולם, שלא יפגעו בחופש שלהן, אני מסכימה- חשוב מאוד מאוד מאוד, שיאגרו כוחות.
"אבל מה עם להציע פתרון אחר? שישמור על הזכויות של הגננות אבל לא יפגע בילדים וההורים למשל- הוספת שני ימי חופש לגננות, בתמורה לעריכת מפגש עם ההורים והילדים? אפילו 3 - שיהיה גם יום אחד שיוכלו לבוא ולהכין את הגן, שכולם יגיעו נרגשים לגן יפה ומקושט. שתהיה תחושה טובה.
לא נראה לך שזה יכול להיות פתרון נעים יותר לכולם? כל פתרון אחר, שהיה מביא בחשבון את צרכי הילדים היה מתקבל בהבנה וברכה. עוד לא מאוחר, אנא ממכם- היזכרו בימים הלא רחוקים שגם אתם שלחתם לראשונה את בנכם/בתכם למסגרת, היו בני אדם, אנשי חינוך, הוו דוגמא- והראו לנו שאפשר אחרת. תסירו את ההוראה הזו ותנו לנו להכיר את נשות החינוך הנפלאות שילוו את ילדינו בשנה הקרובה".
בועד הורי הגנים בעיר הגיבו לעניין הביטול כי, "הכתובת היא הסתדרות המורים הארצית. בדיוק כמו שהם יכולים להשבית את הלימודים ב-1.9, הם יכולים להוציא הנחיות לגננות שאין לאף אחד ברשות המקומות שליטה עליהם".