במהלך מערכת הבחירות אסנת ספורטה הייתה אחד הגורמים שסייעו לרפי סער להיבחר לראשות עיריית כפר סבא. מיקומה בצמרת הרשימה שלו, עם הרקע החינוכי הענף שלה ועם העובדה שהיא ד"ר לחינוך — כל אלה חיזקו מאוד את מעמדו של ראש העירייה.
2 צפייה בגלריה
אסנת ספורטה | צילום: אלעד גרשגורן
אסנת ספורטה | צילום: אלעד גרשגורן
אסנת ספורטה | צילום: אלעד גרשגורן
גורמים פוליטיים מספרים, כי שאיפתה של ספורטה הייתה להיות מחזיקת תיק החינוך וסגנית ראש העירייה בשכר, אלא שלאחר הבחירות, בשל אילוצי קואליציה, נאלצה ספורטה להסתפק רק בתיק החינוך, ואילו תפקידי הסגנות בשכר ניתנו לגורמים פוליטיים אחרים. בעקבות זאת, ספורטה חיפשה מקום עבודה, ולפני כחצי שנה זכתה במכרז לתפקיד סמנכ"לית חינוך וראש מינהל חברה וקהילה בעיריית חדרה. לאחר מינויה, תהו בעיריית כפר סבא, כיצד ניתן לכהן בשני התפקידים בו-זמנית, גם בשל העובדה ששני התפקידים משיקים זה לזה, וגם עקב העומס הכרוך בהם.
גם בעיריית חדרה מתחו ביקורת על העובדה שספורטה ממלאת בו-זמנית את שני התפקידים. גורמים בעיריית חדרה טוענים, כי מדובר בניגוד עניינים, ותוהים מה יקרה כשהאינטרסים של שתי הרשויות יתנגשו זה בזה.
"אין ניגוד עניינים"
השבוע, בריאיון ראשון, מתייחסת ספורטה לכפל התפקידים, ומבהירה, כי בראש סדר העדיפויות שלה נמצאת עיריית חדרה.
לדברי ספורטה, בכל חייה המקצועיים שילבה בין עבודתה בתפקידים בכירים הכוללים פעילות ציבורית. "היכולת לראות מציאות מזוויות שונות מעשירה את הכישורים ואת המיומנויות המקצועיות", היא אומרת. "חדרה היא בראש סדר העדיפויות שלי, נקודה. חברי מועצה במדינת ישראל מכהנים בהתנדבות, ועושים זאת מעבר לשעות העבודה, וכך גם אני. אין כאן שום ניגוד עניינים. מחזיק תיק חינוך ברשות אינו ממנה מנהלים ואינו מחפש תוכניות במשרד החינוך. את זה עושה מנהל אגף החינוך. מחזיק תיק מתווה מדיניות, ואינו דרג ביצועי ומקצועי".
ספורטה מוסיפה, כי העיר חדרה נמצאת במחוז חיפה, ואילו כפר סבא נמצאת במחוז מרכז, כך שאין כל קשר בין שתי הרשויות. "חדרה היא המרוויחה ממני. אני מביאה אתי לחדרה יוזמות ורעיונות ממקומות עבודה קודמים, וגם מכפר סבא, ובוחנת, עם הצוות המקצועי בעירייה, את ההתאמה שלהם לעיר".
2 צפייה בגלריה
אסנת ספורטה. "גאה מאוד בעבודתי" | צילום: אלעד גרשגורן
אסנת ספורטה. "גאה מאוד בעבודתי" | צילום: אלעד גרשגורן
אסנת ספורטה. "גאה מאוד בעבודתי" | צילום: אלעד גרשגורן
הקשר עם סער
ספורטה, 49, נשואה ואם לשלוש. היא בעלת דוקטורט במדיניות חינוך, ובעבר מילאה כמה תפקידים, ביניהם: מנהלת בית ספר ברעננה, חוקרת חינוך באוניברסיטת תל אביב ומובילת מחקר בתי הספר הניסיוניים בישראל.
בתפקידה האחרון שימשה מנהלת אגף החינוך העל-יסודי בעיריית חולון, ומרצה למדיניות חינוך. לדבריה, בניגוד לכל השמועות שמנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, אף הוא תושב כפר סבא, הוא זה שהביא אותה לעיריית חדרה, דווקא היא בעצמה בחרה לגשת למכרז, לאחר שראתה, כי התפקיד המוצע משקף את השקפת העולם שלה בכל הקשור לחיבור הפעילות החינוכית, החברתית והקהילתית. "מצאתי שזאת הזדמנות נהדרת להצטרף למהלך חדשני ופורץ דרך, של עיר שהחליטה לקדם את השירותים לתושבים בתחומים אלה", היא מסבירה.
ספורטה מודה, כי לא ידעה כמעט כלום על העיר חדרה, ולא הכירה אף אחד מהעיר. "גם את זיגדון לא הכרתי. אני גאה בעבודתי בעיר, ושמחה מאוד שהתפקיד הזה נפל בחלקי, כי אני עובדת עם האנשים הכי מקצועיים, מראש העירייה ועד אחרון העובדים בעירייה".
באחרונה טענו גורמים פוליטיים בכפר סבא, כי מערכת היחסים בין ספורטה לראש העירייה רפי סער עלתה על שרטון. ספורטה גם צוטטה כשנשאלה לפשר היחסים כי: "רפי סער לא עונה לי".
השבוע אמרה על יחסיה עם סער: "העבר נגמר. אני בקשר אתו. אנחנו מקיימים פגישות עבודה קבועות. כמו בכל עבודה, יש דברים שאנחנו מסכימים עליהם ויש דברים שפחות. מגוון דעות זה ערובה להצלחה ולשיפור מתמיד".