תמיכתכם חשובה: הסופרת, העיתונאית, הבמאית והפעילה החברתית יעל שרר, מקימה לובי ציבורי למלחמה באלימות מינית.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
תפקידו של הלובי יהיה, לדברי שרר, טיפול קונקרטי על ידי מוסדות המדינה ושלוחותיה במלחמה נגד האלימות, שתגובה לא רק בהצהרות כי אם בתקציבים ובתוכניות עבודה. בפרט, מדגישה שרר, הנושא חשוב לקראת הבחירות כדי שטיפול באלימות מינית ייכנס למצעים של המפלגות, לדרישות הקונקרטיות בהסכמים הקואליציוניים, לתוכניות העבודה.
שרר: "אבא שלי פגע בי מינית כשהייתי ילדה, ואני זוכרת את עצמי מתגלגלת בין הרשויות, במחלקה סגורה בבית חולים פסיכיאטרי, מתמודדת מול הרווחה, הפרקליטות ובתי המשפט. אחרי מסע שנמשך חמש עשרה שנה, אבא שלי הורשע וישב בכלא ואחרי תביעה אזרחית תקדימית, זכיתי בפיצויים והיתה לי הזדמנות להשתקם ולהתחיל בדרך חדשה.
"עד היום השתמשתי בכספי הפיצויים שקיבלתי מאבא שלי כדי לממן את פעילותי הציבורית", מסבירה שרר את הפניה לקמפיין מימון המונים, "אבל כדי להמשיך את הפעילות שלי אני לא יכולה עוד להסתמך על הפיצויים. אני צריכה את התמיכה שלכם כדי לממן את הפעילות. המאבק באלימות מינית אינו מאבק פרטי שלי. זה המאבק של כולנו. אני יוצאת למהלך חדש, ואשמח אם תצטרפו אלי כדי שאוכל להמשיך להילחם עבור הנפגעים והנפגעות ונגד הפוגעים".
מה את מתכוונת לעשות בתקציב שתקבלי במסגרת המימון?
"בפרויקט הזה, ישנה אפשרות לתמוך באופן מתמשך בהוראת קבע. התמיכה הזו תחזק את העשיה, תאפשר להוציא יותר חומרים, יותר פרסומים, להפעיל לחץ על מוקדי קבלת ההחלטות, להנכיח את הדרישות במרחב הציבורי ולגייס עוד תומכים ושותפים. זה יאפשר להמשיך בעשיה לטווח רחוק, לכתוב תכניות מפורטות ולדאוג ליישום שלהן. מה לעשות, זה הולך להיות קרב ארוך.. אבל אני לא מתכוונת להתיאש וכל יום להיאבק על עוד הישג".
פעילה אחת - עשרות הישגים
ואכן, עד היום, פעלה שרר ללא לאות, לךבדת מול מערכת משומנת והצליחה להגיע להישגים מרשימים תוך השקעה מירבית, במקביל לעבודודיה השונות, וכאמור, בימון אישי.
שרר הייתה זו שקידמה והעבירה את החוק שלא מאפשר לעברייני מין לשנות את שמם, להתחבא מאחורי זהות חדשה ולהמשיך לפגוע, אילצה את משרד הבריאות להפסיק להשמיד ראיות בתיקי עבירות מין בתירוץ ש"אין מקום לשמור ערכות אונס", סייעה בפתיחת יחדית חירום לטיפול באלימות מינית בבית החולים "לניאדו", פעלה להנגשת שירותים בפריפריה ולפריסה ארצית של שירותי חירום בכל הארץ ובשפות שונות. בנוסף, קידמה חקיקה להכשרת אנשי מערכת החינוך בנושא של פגיעה מינית וחובת הדיווח ופעלה לחייב בתי חולים לבדוק נוכחות סמי אונס בחדרי המיון ולשינוי מערכתי במודעות לסמי אונס והשלכותיהם וזה רק חלק קטן מהפעילות העניפה שביצעה כדי לשנות את המציאות.
כמו כן, יצרה שרר את הסרט התיעודי פורץ הדרך "כביסה מלוכלכת", שזכה לעשרות הקרנות ברחבי הארץ, ומאז "אני עוזרת לאחרים ואחרות שנפגעו מינית ונמצאים במצב שבו אני הייתי, מופקרים, ללא תמיכה וללא עורף, נאלצים להתמודד עם מערכת מפלה, פוגעת ומתעלמת, משפחה שתומכת בפוגעים וחברה שמאשימה ומקרבנת".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
במאי 2019 הוציאה שרר את ספרה הראשון, עו"ד ועו"ד, בהוצאת מטר, ספר פרוזה, שזוכה לביקורות נלהבות.
שרר מסכמת: "המדינה נמצאת בנקודה מכרעת- גם מערכת בחירות חדשה וגם תקציב חדש. זו הזדמנות שלא תחזור להשפיע על מדיניות ולגבות אותה בתקציבים. עכשיו הזמן לפעול. יש עוד המון מה לעשות. הצטרפו אלי ונעשה את זה יחד".
להשתתפות במימון הפעילות לחצו כאן.