סוף השבוע האחרון היה סיוט גדול עבור הורים לפעוטות השוהים בקומפלקס גנים פרטי במרכז הרצליה לאחר שנחשפו לסרטוני אבטחה קשים לצפיה בה נצפית סייעת בת 40 מכפר סבא העובדת בגן מתעללת בילדיהם.
1 צפייה בגלריה
צילום מתוך סרטון האבטחה
צילום מתוך סרטון האבטחה
צילום מתוך סרטון האבטחה
הסיפור נחשף לאחר שאחת האימהות הגיעה ביום חמישי האחרון למשרד הגן כדי להוציא את בתה מוקדם מהרגיל. "הגעתי למתחם הגן, שהוא למעשה קומפלקס של שלושה מעונות המנוהלים על ידי גננת שהיא בעלת המתחם. נכנסתי למשרדים והמתנתי. הגננת הציבה זה מכבר מצלמות הפועלות במעגל סגור לצורך שקיפות. בעודי ממתינה אני שומעת בכי ממש רציני. אני מסתכלת על המצלמות כדי לדעת מאיפה זה והאם מדובר בבתי. ואני רואה פתאום את הסייעת שאותה אנחנו מכירים מטיחה ילדים ופשוט מתעללת בפעוטה אחרת ומטיחה אותה במזרון.
"מייד הרמתי טלפון לגננת שבאותה עת לא הייתה במקום אלא בעניין משפחתי אישי. היא עזבה הכול והגיעה לגן. היא ראתה את מה שאני ראיתי בסרטון ופיטרה את הסייעת".
במקביל, התקשרה הגננת למשטרה וכן למספר הורים, בהם הוריה של הפעוטה שבה הסייעת התעללה. אביה של הפעוטה מספר: "קיבלנו טלפון מהגננת להגיע לגן והגענו מיידית. נכנסנו למשרדים והגננת חשפה בפנינו את הסיפור והראתה לנו את הסרטונים. המשטרה כבר אספה את כל הצילומים מהימים האחרונים ככה שלא יכולנו לבדוק רטרואקטיבית למשך תקופה ארוכה מה עשתה הסייעת הזו, אבל מספיק מה שראינו כדי שנבין שמדובר במעללת סדרתית שלא פגעה רק בבת שלי, אלא בפעוטות נוספים.
"ביום שישי בבוקר הגשנו מספר הורים תלונה במשטרה והבנו בתחילת השבוע שהסייעת נעצרה. בעלה של הסייעת גם עבד יחד איתה בגן של הבוגרים והתפטר יחד עם אשתו. הוא הגיש איומים על הגננת והבנו שגם הוא נעצר. מאז אותו מקרה אני לא ישן בלילה. אני כל הזמן חושב מה עשו לבת היחידה שלי, בת השנה, ואיך אפשר להתעלל ככה בחסרי ישע. מה זה, לאנשים אין לב?".
אב הפעוטה המופיעה בסרטון, מעניק גיבוי מלא לגננת: "אנחנו מורידים בפניה את הכובע על השקיפות שלה ועל הטיפול המהיר שלה בנושא. היא לא הסתירה כלום. היא מייד פיטרה את הסייעת והחליפה את כל המנעולים בכל המתחם. היא חשפה בפנינו את הסרטונים ולא הסתירה דבר. אצלה תמיד הילדים במקום הראשון והיא הייתה מזועזעת בדיוק כמונו. ראו את זה עליה. היא היתה בסערת רגשות גדולה".
למרות דבריו של האב, המעניק גיבוי למנהלת הגן, הרי שחלק נכבד מההורים דווקא מאשימים את הגננת בניהול כושל. לדבריהם, כפי שיפורסמו בעיתון "ידיעות השרון" בסוף השבוע, בעלת הגן אשמה בכך שלא הקפידה על קבלת עובדים ולא שהתה במקום תכופות. חצי מההורים, כך על פי הפרסום, עזבו את הגן מאז פורסמה הפרשה.
מדוברות המשטרה נמסר: "בתאריך ה- 16.5.19 הוגשו תלונות למשטרה כנגד סייעת בגן בהרצליה בחשד להתעללות בפעוטות שהיו בהשגחתה. החשד כנגד הסייעת עלה לאחר שאחת האמהות צפתה בסרטוני הווידאו של הגן שמפוקח באופן קבוע. לאחר צפייה בסרטונים בהם נראית הסייעת כשהיא נוהגת באלימות כלפי הפעוטות, פנו מנהלת הגן ומספר הורים למשטרה. הסייעת (40, כפ"ס) נעצרה לחקירה בתחילת השבוע ובסיומה נשלחה למעצר בית של 5 ימים. כמו כן, נעצר ונחקר בעלה (41, כפ"ס) של הסייעת לאחר שעלה החשד שפרסם תכנים מאיימים כלפי מנהלת הגן. בסיום חקירתו, שוחרר בתנאים מגבילים".
הסיפור המלא וראיון נרחב עם הורים יפורסמו בסוף השבוע בעיתון "ידיעות השרון"