"בימים אלו, הלב שלי בדרום. אבל גם אצלנו בעיר יש השלכות: יש עדיין 10 גני ילדים ללא מרחבים מוגנים בתוך הגן. לא, מרחב מוגן קרוב אינו מספק את המענה. לא, תפיסת 'הכי מוגן שיש' לא מספקת אותנו. העירייה חייבת לספק מענה נכון ומהיר לכך. חייבת", במילים אלו פנתה אתמול (ב') חברת המועצה מטעם האופוזיציה הדר לביא לתושבי כפר סבא.
1 צפייה בגלריה
הבית שנפגע במשמרת. העיר את כל כפר סבא ונחת אצל השכנים | צילום: יאיר שגיא
הבית שנפגע במשמרת. העיר את כל כפר סבא ונחת אצל השכנים | צילום: יאיר שגיא
הבית שנפגע במשמרת. העיר את כל כפר סבא ונחת אצל השכנים | צילום: יאיר שגיא
לדברי לביא, היעדר המענה המספק בגנים צריך להיות בראש מעייני העירייה, לנוכח איום הרקטות הגובר ועולה מן החזית הדרומית. החשש הוא בעיקר ממצב בו ייאלצו אנשי צוות בגני הילדים ללוות עשרות ילדים אל מחוץ לגן למרחב המוגן, בזמן אמת ותחת לחץ רב.
כזכור, בסוף מרץ נפלה רקטה שנורתה מרצועת עזה ופגעה פגיעה ישירה בבית במושב משמרת הסמוך לכפר סבא. במהלך האירוע נפגעו 7 בני אדם, בני משפחה אחת, ביניהם אישה מבוגרת שנפצעה באורח בינוני.
"אנחנו חייבים לתושבים שלנו הרבה יותר מהמצב הקיים", אמרה לביא ל-"מיינט כפר סבא". "הכסף צריך ללכת לבטחון קודם כל, לא לאירועים. אי אפשר להשאיר מאות הורים וילדים בלי המענה הזה". יש לציין שבמסגרת ההודעה שהעבירה לתושבים אתמול (עוד בטרם כניסת הפסקת האש), ביקשה לביא לפתוח את המקלטים הציבוריים.ואכן כשעתיים לאחר מכן, הודיעה עיריית כפר סבא על פתיחת המקלטים, עם או בלי קשר להודעתה של לביא.
כמו כן, במסגרת ההודעה, העלתה לביא את עניין הזיקוקים, היוצר פאניקה בקרב נפגעי טראומות קרב, ובקרב בעלי חיים. לביא העלתה את הרעיון כי העירייה תעבור לזיקוקים שקטים, פתרון טכנולוגי שקיים ומיושם ברחבי העולם.
תגובת עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא ערוכה היטב לכל תרחיש בטחוני ונמצאת בקשר ישיר עם גורמי פיקוד העורף. למרות שלא התקבלה שום הנחיה מפיקוד העורף לשינוי ההנחיות לאזורנו, הנחה ראש העיר, רפי סער, על פתיחתם של המקלטים הציבוריים כנקיטת משנה זהירות.
"כפי שכבר ענינו בנושא בעבר ועדכנו את הורי ילדי הגנים, אנו פועלים על פי הנחיות פיקוד העורף ובאם תהיה הנחייה המחייבת קירבה מידית לממ"דים ישובצו ילדי הגנים במבנים חליפיים בעלי מיגון מתאים.
"אנו מחבקים את ידיהם של תושבי הדרום, מתפללים לרפואת הפצועים ושולחים תנחומים למשפחות ההרוגים".