חבר מועצת העיר כפר סבא, ממה (אברהם) שיינפיין, ירוץ במסגרת מפלגת הגמלאים בבחירות לכנסת הקרובה. שיינפיין, שמונה לפני מספר חודשים על ידי מועצת האזרחים הוותיקים בישראל כנציגם הרשמי בכפר סבא, הקים יחד עם המועצה וגורמים נוספים, את מפלגת "האזרחים הוותיקים". כמו כן, בראש המפלגה שסימנה יהיה "זי", יעמוד עו"ד עמית סער, גם הוא תושב כפר סבא.
1 צפייה בגלריה
עו"ד עמית סער (מימין) וממה שיינפיין. מרימים את דגל הגמלאים | צילומים: באדיבות המצולמים
עו"ד עמית סער (מימין) וממה שיינפיין. מרימים את דגל הגמלאים | צילומים: באדיבות המצולמים
עו"ד עמית סער (מימין) וממה שיינפיין. מרימים את דגל הגמלאים | צילומים: באדיבות המצולמים
יש לציין כי על לבם של הגמלאים תתחרה גם רשימת "אחריות למייסדים" שנרשמה גם היא ביום חמישי האחרון - המועד הסופי להגשת הרשימות לכנסת.
שיינפיין ממוקם במקום החמישי ברשימה, זאת למרות שלטענתו לא רצה להיות מיוצג ברשימה אותה פעל להקים: "יש הרבה דברים שצריך לעשות למען גמלאי כפר סבא", אמר שיינפיין, "וחשבתי להקדיש את כול כולי למטרה הזו ובייחוד בהקמת מנהלת הגמלאים שאעמוד בראשה, אך לחץ החברים שאכנס לרשימה וההבנה שאם אבחר לכנסת אוכל לעשות הרבה יותר גם עבור גמלאי כפר סבא, הכריעו את הכף".
ממשיכים את הדרך
מפלגת האזרחים הוותיקים היא למעשה מפלגת "ההמשך" של מפלגת הגמלאים המיתולוגית בראשות רפי איתן שזכתה להישג חסר תקדים בבחירות בשנת 2006, אז קיבלה שבעה מנדטים והייתה הפתעת הבחירות. עם זאת, מיד לאחר מכן בבחירות 2009, לא הצליחה המפלגה לעבור את סף המינימום ונעלמה מהפוליטיקה הארצית. אגב, רק נציג אחד מהרשימה ההיא מופיע ברשימה נוכחית.
הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-21 נסגרה ביום חמישי האחרון, יחד עם עוד 46 מפלגות (שיא של כל הזמנים) ושיינפיין נשמע אופטימי: "אני משוכנע שתושבי ישראל יבינו מה חשוב להם באמת. אנחנו לא עוסקים בהחזרת שטחים או בהסכמי שלום, שכולם יודעים שהם לא רלוונטיים נכון להיום ביחסינו בין שכנינו, אבל אנחנו כן צריכים להביא כל יום אוכל על השולחן. הגמלאים בישראל, וכאן אני לא מחדש כלום, נמצאים בתתחית של תחתית ההכנסות בישראל ורבים מהם מצויים בקו העוני. זה מצב שצריך לשנות ומהר".
שיינפין טוען כי אם יבחר לכנסת הצעת החוק הראשונה שיביא, והוא בטוח שהיא תזכה לתמיכת רוב חברי הבית, היא העלאת קצבת הזקנה בישראל וכן סבסוד משמעותי ברכישת תרופות. יש לציין כי שיינפיין הינו מחזיק תיק הגמלאים הנוכחי מטעם עיריית כפר סבא.