בין רחוב הנשר לכיוון הקאנטרי בשכונת האוניברסיטה ישנו מעבר להולכי רגל, אך תושבים גילו שבשעות הבוקר הוא חסום למעבר.
1 צפייה בגלריה
צילום: יעל שרר
צילום: יעל שרר
צילום: יעל שרר
המעבר, הממוקם בתווך בין מגרשי הכדורגל ה"גולטיים" ובין בית הספר דבורה עומר נסגר כל יום כדי לאפשר לילדים מבית הספר לצאת משער בית הספר ולתוך מגרשי הכדורגל וליהפך כדי לשחק בהם בהפסקה. השערים משני צידי המעבר ננעלים בזמן ההפסקה כדי שעוברי אורח לא יוכלו להכנס לבית הספר והילדים לא יוכלו לצאת ממנו.
אך הפתרון המאולתר המאפשר שימוש ציבורי בתוככי המתחם הפרטי של ילדי בית הספר מפריע לתושבי השכונה שנאלצים לבצע עיקוף גדול מאד כדי להגיע לקאנטרי קלאב ומתקניו ולרחוב בן יהודה. בנוסף, נראה שלמרות הזמן הקצר המפורסם בשלט, בפועל נסגר המעבר לפרק זמן ארוך בהרבה.
ב', תושב השכונה, מעיד על עצמו כי הוא מתזמן את אימוניו בקאנטרי לשעה בה המעבר אמור להיות פתוח, אך נתקל בחומה בצורה: "הגעתי לשם בעשר ועשרים ועדיין השערים היו נעולים. למרות השלט שכתוב בו שהמעבר אמור להפתח שוב בשעה עשר, שומר בית הספר סרב לפתוח בפני את השער, עשרים דקות לאחר הזמן הנקוב. כשהתווכחת איתו ענה לי: 'תפנה לעיריה'. איזה מן דבר זה שפשוט סוגרים בצורה שרירותית דרך ציבורית, מדרכה, באמצע היום, ולא מאפשרים לתושבים לעבור?"
אמנם, אפשר היה לחשוב שמדובר בסגירה של המעבר מתוך הגנה על הילדים מפני אנשים זרים אך לפי גורם בבית הספר מדובר בבעיה לוגיסטית: "אפשר היה תיאורטית לתת לכל הילדים להכנס למתחם הגולטיים בתחילת ההפסקה והשומר, או אפילו מורה, היו יכולים ללוות החוצה תלמידים חזרה שני מטר לתוך מתחם בית הספר אם הם צריכים, בזמן ששער הגולטיים סגור עם הילדים בפנים, אבל זה פשוט בלתי אפשרי כי יש טיילת".
למה הכוונה?
"זה צריך פיפי וההיא רוצה להביא גומיה וזה רוצה לשתות, אי אפשר לסגור את כולם בגולטיים וזהו. זה היה הופך למשחק פתיחה וסגירה של שערים בלי הפסקה שבתכלס בלתי אפשרי. הפתרון היחיד הוא לסגור את המעבר ולאפשר רק לילדים לעבור בין השערים ואנשים חייבים להבין. עושים את זה לשמור על ילדים שלהם. זה רק למעט זמן".
אבל יותר ממה שרשום בשלט?
"צריך לשנות את השלט ולא את הסידור הזה".
מעירית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא פועלת לטובתם ולבטיחותם של התלמידים, כשהמעבר המדובר נסגר למעבר בטוח של תלמידי בית הספר דבורה עומר למגרש הסמוך בזמן הפסקת הבוקר בין השעות 9:30- 10:20. אנו מצרים על אי הנוחות שנוצרה בעקבות הארכת זמן סגירת המעבר, והנחנו את הנהלת בית הספר לפעול בשיקול דעת נוסף על מנת שלא לפגוע במשתמשי הדרך".