לטענת התובעת הייצוגית, היא קיבלה מאת מערכת האתר עשרות הודעות, תוך התעלמות מבקשותיה להסירה מרשימת התפוצה.
"אלפא" הוא אתר הכרויות המשווק את עצמו כזירת הכרות לאקדמיים המפעיל סינון קפדני באשר למועמדים היכולים להרשם אליו, כולל אימות פרטיהם וזהותם. הסינון הפך את "אלפא" לאתר בו משתמשים ובעיקר משתמשות הרגישו בטוחים יותר ומכאן הפופולריות הרבה שלו.
אך לטענת התובעת הייצוגית, ההודעות שהיא קיבלה הפריעו לה והטרידו אותה, ובנוסף מהסיבה הפשוטה שכלל לא ביקשה את השירות, היא לא היתה מעוניינת בקבלת הודעות מאת אתר "אלפא", ומה גם ששירותי האתר בזמן שליחת ההודעות כבר לא היו רלוונטיים עבורה עוד.
לאחר ניהול הליך משפטי שנמשך כשנתיים, השבוע נתן בימ"ש השלום בכפר סבא פסק דין בתביעה הייצוגית, הקובע כי כל מי שהיה רשום באתר ההיכרויות אלפא (גם חברי האתר שלא היו מנויים בתשלום) החל מתאריך 11.8.2013 ועד ליום מתן פסק הדין (11.9.17) אשר קיבל הודעות מאתר "אלפא", ביקש להפסיק לקבל הודעות (הסרה מרשימת התפוצה) עד לתאריך 11.8.2015, ולמרות זאת המשיך לקבל הודעות. בהתאם לפסק הדין, אלפא תפצה בסך של 450 שקלים כל אדם שהיה חבר באתר, שביקש להפסיק לקבל הודעות מאת האתר, ולמרות זאת קיבל הודעה מאת האתר, וכן מי שקיבל יותר מהודעה אחת (לאחר שביקש להפסיק לקבל הודעות) יפוצה בסך של 750שקלים.
עו"ד דיקלה ברנס, המייצגת את התובעת הייצוגית: "מדובר בהישג משמעותי נוסף, המביא לאכיפת הדין והרתעה מפני הפרתו, ע"י הגשת תביעה ייצוגית. משראתה התובעת הייצוגית שבקשותיה לא הביאו להפסק משלוח ההודעות אליה, הבינה שהערוץ היחיד הפתוח בפניה הינו הערוץ המשפטי, באמצעותו תוכל לממש את זכויותיה, לגרום לאתר להפסיק לשלוח את ההודעות, ולפצותה בגין הנזק שנגרם לה. התובעת הניחה שלא מדובר בעניין אישי ובהתנהלות המכוונת כלפיה בלבד, אלא בעניין המקיף קבוצה שלמה וגדולה של אנשים; בנסיבות אלו, הבינה כי הגשת תביעה קטנה תפתור את הבעיה האישית שלה, אולם לא תפתור את הבעיה הכללית של כל אלו שסבלו כמוה. על כן, בחרה להגיש תביעה ייצוגית בשם כל אלה שנפגעו, ומשהצליחה, זכתה בפיצוי גמול בסכום מכובד שבית המשפט פסק לטובתה. צרכנות נבונה שווה כסף".
לכן, שימו לב כל מי שהיה רשום בעבר או רשום כיום באתר ההיכרויות "אלפא" – ייתכן ואתם זכאים לפיצוי בסך של 450 שקלים ועד 750 שקלים וזאת בהתאם לפסק דין.
מאתר "אלפא" נמסר: "לא נפסק כי האתר שלח 'ספאם' ואכן האתר מעולם לא שלח הודעות ספאם כלשהן לא לחבריו וגם לא לשום אדם אחר. הוסכם כי האתר יפצה את חבריו אשר בקשתם המפורשת [עד חודש אוגוסט 2015] לא לקבל דברי דואר לא נענתה. עד היום לא התקבלה באתר אף תלונה ואף בקשת פיצוי בגין משלוח דואר כנ"ל למעט בקשתה של התובעת הייצוגית והדבר מדבר בעד עצמו".