צה”ל התיר לפרסום אמש (רביעי) כי סמ”ר דויד ששון ז"ל, לוחם ביחידת עוקץ, בן 21 מגנות הדר, נפל בקרב ברצועת עזה. באותו קרב בו נפל סמ”ר דויד ששון הי”ד, נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים מחטיבת הקומנדו ושני לוחמים מיחידת עוקץ – חטיבת המרום. שבעה לוחמים נוספים נפצעו באורחים שונים. סמ"ר ששון ז"ל הוא הלוחם הראשון מהיחידה שנפל מאז החל התמרון הקרקעי ברצועה.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר דויד ששון ז"ל
סמ"ר דויד ששון ז"ל
סמ"ר דויד ששון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
המשימה אליה יצא הכוח בו לחם סמ”ר ששון בשעות הבוקר הייתה טיהור מספר מבנים באחת השכונות של ח’אן יונס. כחלק מהתרגולת, כלבני יחידת עוקץ צעדו בראש הכוח, במקרה זה של חטיבת הקומנדו. כלב נכנס אל תוך בית, הלוחמים נכנסו פנימה אחריו, סרקו את המבנה ועלו אל הקומה השלישית – בה ארבו להם מחבלים. עם כניסת הכלב לקומה הופעל מטען, מה שהוביל למותו של סמ”ר ששון הי”ד ולפציעתם של 12 לוחמים נוספים. הכוח הסתער לעבר החולייה וחיסל חלק מהמחבלים שארבו לו. בקרב נוסף בדרום הרצועה נפצע לוחם בחטיבת הקומנדו באורח קשה.הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

2 צפייה בגלריה
פעילות מבצעית בעזה
פעילות מבצעית בעזה
פעילות מבצעית בעזה
(צילום: דובר צה"ל)

ששון הותיר אחריו זוג הורים, חגית וטל, ושתי אחיות צעירות. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בנתניה. במועצה האזורית לב השרון ספדו לו: "המועצה אבלה ומרכינה ראש על נפילתו בקרב של דויד אשר חירף את נפשו למען ההגנה על ביטחון מדינת ישראל. דויד, תושב גנות הדר, התחנך בלב השרון, למד בבית הספר היסודי לב הפרדס, חטיבת הביניים ותיכון דרור, והיה בוגר תנועת הנוער 'התנועה החדשה'. מועצה אזורית לב השרון ותושביה כואבים את כאב המשפחה, מלווים אותה ומחבקים אותה בצערה הכבד מנשוא".

קראו גם:

גל ששון, בן דוד של דויד, סיפר: "דויד אהב מאוד את הים. אהב מאוד את החברים ואת המשפחה שלו. הוא היה אדם כל כך חכם וכל כך רגיש. הוא היה מאוד כשרוני והילד הכי יפה. הוא עשה הכל כדי להגיע כמה שיותר גבוה בשירות הצבאי עשה שנה של מכינה כדי להתגייס ליחידה הכי קרבית, כדי לתרום. במהלך המסלול הוא היה חייל מצטיין. הוא עדיין לא סיים מסלול ולא סתם הכניסו אותו לעזה עם יחידה מובחרת. הוא דיבר איתי לפני יומים, לפני שהוא נכנס לעזה. קשקשנו קצת ולצערי היום הוא נהרג".