טקס סיום קורס חובלים מחזור 146 נערך בסוף השבוע האחרון בבסיס זרוע הים בחיפה. קורס חובלים נמשך כשנתיים וארבעה חודשים ונחשב כקורס ההכשרה היוקרתי ביותר בצה"ל. את הקורס סיימו השנה 41 צוערים, מתוכן 8 צוערות.
2 צפייה בגלריה
סגן אוהד זמיר, סגן א' וסגן גפן שחר
סגן אוהד זמיר, סגן א' וסגן גפן שחר
סגן אוהד זמיר, סגן א' וסגן גפן שחר
(צילום: דובר צה"ל)
בין המסיימים, סגן אוהד זמיר בן ה-21 מנווה ימין בוגר קורס חובלים מחזור 146, שיצעד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים בהם עבר הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס שמתקיים בבסיס חיל הים בחיפה, ייחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית. אוהד מסיים את הקורס במגמת מכונה ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקת מכונה בשייטת ספינות הטילים.
אוהד למד בתיכון 'עמי אסף' והרחיב פיזיקה וכימיה, בזמנו הפנוי אוהד אוהב לטייל בארץ ובעיקר להיות עם חברים. לפני גיוסו אוהד לקח חלק בתנועת הנוער 'בני המושבים' ואף המשיך לשנת שירות בתנועה. "ששמעתי על הגיבוש ישר ידעתי שאני רוצה להגיע אליו" הוא מספר, "ברגע ששמעתי על מגמת מכונה בגיבוש הבנתי שהגעתי למקום הנכון עבורי ואני חייב לעבור אותו בהצלחה".
הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. אוהד מספר שהשלב הכי משמעותי עבורו היה ייעודי, "זה השלב שפתאום הכל מתחבר לך" הוא מספר, "אתה מגיע לספינה ופוגש באמת את השילוב של הפיקוד והאתגרים שהים מציב לך". על תפקיד החובל הוא מספר, "בעיניי שאתה יוצא מהקורס ומבין את משמעות התפקיד שלך אתה פתאום רואה עד כמה ההכשרה משלבת הכל מהכל" הוא מספר בהתרגשות, "השילוב של פיקוד, עבודה עם אנשים ומערכות לחימה מהמתקדמות בעולם זאת ההגדרה המדויקת לתפקיד החובל".
כששואלים את אוהד מה החלום שלו הוא מספר כי הרצון הכי גדול שלו זה לעסוק בחינוך ולעבוד עם אנשים.

2 צפייה בגלריה
סיום קורס חובלים
סיום קורס חובלים
סיום קורס חובלים
(צילום: אלעד גרשגורן)

בין המסיימים, סגן א' בן ה-23 מאזור השרון, בוגר קורס חובלים מחזור 146, שיצעד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים בהם עבר הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס שמתקיים בבסיס חיל הים בחיפה, ייחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית. א' סיים את קורס חובלים ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקה בשייטת הצוללות.
א' למד בתיכון בעיר מגוריו ושם הרחיב ביולוגיה וכימיה. בנעוריו הדריך בתנועת האיחוד החקלאי ולפני הגיוס, אף עשה שנת שירות בתנועה. לפני גיוסו היה במכינה קדם צבאית.
בשונה מחבריו המסיימים עמו את הקורס, א' לא התגייס ישירות לקורס החובלים ושירת ראשית כלוחם ימי בפלגת הביטחון השוטף הדרומית 916: "המפקד שלי בספינה ומפקד הסיירת מאוד דחפו אותי להיות קצין לוחם, הם עזרו לי בכל התהליך. בזכותם הבנתי את משמעות תפקיד החובל, תכלול הידע המעשי והעיוני, העברתם לחיילים וקבלת החלטות מהותיות", הוא מרחיב, "הקורס הציב המון אתגרים בפניי, נקודות שהייתי צריך להוכיח את עצמי בהן".
יחד עם א' מסיימים שני חברים נוספים מהמכינה ושני חברי בית ספר. מעבר ליכולות המקצועית והלימודית הנלמדות ומושחזות בקורס חובלים, הצוערים חווים הרבה חוויות יחד עם חבריהם למחזור. "החברות בקורס מאוד הורגשה. כולם ישר מתחברים ומשתפים בחוויות". תכנוניו לעתיד של א', "החלום שלי הוא להמשיך בצבא, לגור בצפון, לגדל יין ופשוט ליהנות מהארץ".
בין המסיימים, סגן גפן שחר בן 22 ממושב צופית בוגר קורס חובלים מחזור 146, שיצעד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים בהם עבר הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס שמתקיים בבסיס חיל הים בחיפה, ייחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית.
סגן גפן שחר סיים את קורס החובלים במגמת שיט ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקה בשייטת ספינות הטילים של זרוע הים.
גפן למד בתיכון 'עמי אסף' והרחיב מדעי המחשב, מערכות מידע ופיזיקה. בזמנו הפנוי גפן אוהב לשחק כדורסל ואף השתתף בתחרויות ובעיקר אוהב לרוץ ברחבי הארץ. לפני גיוסו גפן לקח חלק במכינה חצי שנתית בשם 'כנרת', העוסקת בשילוב של נוצרים ויהודים ומתעסקת בעיקר בעידוד של גיוס נוצרים לצה"ל.
גפן מספר שהרגע בו הבין שהגיע למקום המתאים ביותר עבורו היה ברגע שהגיע לספינות הטילים, "שראיתי את הלוחמים בספינה ואת העשייה המבצעית בשייטת, הבנתי שאני רוצה להיות שם ולהיות דמות עבור הלוחמים שיהיו תחתיי" הוא מספר.
קורס החובלים מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. גפן מספר שהשלב שהיה הכי משמעותי עבורו היה השלב הבסיסי הכולל בתוכה שלושה חודשים של ימ"פ (ימאות ופיקוד), "כל דקה ודקה אתה עובר משהו אחר בימ"פ, דברים ואתגרים שלא היית עובר באף מקום אחר ושאתה מסיים ואתה מגיע לסוף אתה מרגיש תחושת סיפוק ענקית".
במהלך הקורס הצוערים יוצאים ללא מעט הפלגות מבצעיות על מנת להתנסות ולהגיע לתפקיד עם כמה שיותר ניסיון, "יצא לי להפליג בלא מעט הפלגות מבצעיות, אי אפשר לספר הרבה אבל הסיפוק והקרבה שאתה מרגיש ללוחמים בסוף ההפלגה היא מדהימה ומעצימה את תחושת השייכות לספינה". לסיכום גפן מספר שהחלום הכי גדול עבורו הוא להיות אוזן קשבת ללוחמים תחתיו ולעזור להם כמה שהוא רק יכול".