מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" מרבה איש קהילת המודיעין בעבר יליד איראן אליהו יוסיאן להופיע בערוצי התקשורת השונים. אלא שהזמנתו להרצות בעיר רעננה באופן פרטי בקהילת "עדת ישראל", בהנחייתו של הפעיל החברתי יורם סילברמן, מעוררת ויכוח ציבורי ער.
2 צפייה בגלריה
"חשוב שנמצא את המאחד והמחבר". אליהו יוסיאן
"חשוב שנמצא את המאחד והמחבר". אליהו יוסיאן
"חשוב שנמצא את המאחד והמחבר". אליהו יוסיאן
(צילום מסך מתוך ערוץ 14)
יוסיאן הוזמן להרצות על מלחמת "חרבות ברזל" ואיראן במוצאי השבת הקרובה בבבית כנסת "עדת ישראל" רחוב אברבנאל 7 בעיר, ולטענת המתנגדים להופעתו, הם מסרבים לכך מאחר והוא מחזיק בדעות קיצוניות.
סיעת "הרוב הדמוקרטי" ברעננה פרסמה פוסט ובו כתבה: "רעננה היא עיר מעורבת בה גר ציבור דתי לצידו של ציבור ליברלי בכבוד הדדי. בין שלל דבריו יוסיאן טוען ש "החילוניזם הליברליזם הוא אויב המדינה היהודית", קורא ל "השמדת הזרע הליברלי", ומאמין שאין מקום לשוויון מגדרי בין המינים. הדברים שלו פוגעים ברגשות הציבור החילוני ובערכיו.

2 צפייה בגלריה
הכרזה שהושחתה על הרצאתו של יוסיאן
הכרזה שהושחתה על הרצאתו של יוסיאן
הכרזה שהושחתה על הרצאתו של יוסיאן
(צילום: פרטי)

"פנינו לראשי הקהילה וביקשנו מהם לשקול לקיים במקום האירוע עם יוסיאן רב שיח של כלל הקהילות בעיר בסימן הידברות, היכרות, בניית גשרים ועתיד משותף עבור כולנו ברעננה ובישראל. כל זה במקום לארח אדם שקורא בפרהסיה להשמדת הציבור החילוני-ליברלי, אדם שהוגשה נגדו במשטרה תלונה על הסתה.
"במקום שכל צד יתבצר בעמדותיו, ביחד אולי נוכל לנסות לחזק ולבנות גשרים של כבוד והתחשבות הדדית. כולנו תקווה שהמסר והיד המושטת שלנו יענו בחיוב. זו תהיה דרכנו גם במועצת העיר".
אלא שהמארגנים טוענים כי מדובר בניסיון לסתימת פיות: "מדובר באירוע קהילתי הממומן על ידי הקהילה. הניסיון הנואל לקבוע גם לאנשים פרטיים מה לשמוע ומה לא, הוא ניסיון דיקטטורי בהגדרה, ועוד מצד סיעה שמתיימרת להקרא 'הרוב הדמוקרטי'. אם זו דמוקרטיה, צריך להגדיר מחדש מהי צפון קוריאה.

קראו גם:

"כמה חוצפה יש לאנשים לנסות לקבוע לאנשים אחרים לאיזה תכנים פוליטיים עליהם להחשף, רק בגלל שלא מוצא חן בעיני האחרים התכנים הללו. זה לא מפתיע, זו אותה סיעה בדיוק שגם עוררה סערה על הפרשת חלה למען החטופה נעמה לוי בבית הספר בו למדה, שאותה ארגנו בית הספר עצמו והנהגת ההורים. אירוע שלבסוף בוטל בשל המחלוקת שהוא עורר. אנחנו דוחים בשאט נפש את הניסיון הנואל להתערב לנו בתוך הקהילה מה לשמוע או מה להשמיע. שכל אחד ישמע מה שהוא רוצה, ושיפסיקו להיות ברוב הדמוקרטי, להיות לא דמוקרטי".