תם עידן: דובי לנץ, העורך והמגיש המוזיקלי המוכשר שעבד עשרות שנים בגלי צה"ל, הלך הלילה לעולמו בגיל 76 כתוצאה ממחלה קשה.
3 צפייה בגלריה
דובי לנץ
דובי לנץ
דובי לנץ
(צילום: יובל חן)
דובי לנץ נולד וגדל בפתח תקוה, להורים שהיו עולים חדשים מרומניה. עוד בילדותו הוא התחבר אל מכשיר הרדיו, בתקופה שטלוויזיה עדיין לא היתה קיימת בישראל.
ברדיו השמיעו אז מוזיקה קלאסית בעיקר והוא החל להתמקצע בנושא הזה. בהמשך הוא החל לצפות בחזרות ובקונצרטים של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ולאחר שירותו הצבאי החל את דרכו כעורך המוזיקלי בגלי צה"ל בשנת 1973.

3 צפייה בגלריה
דובי לנץ
דובי לנץ
דובי לנץ
(צילום: מוטי קמחי)

הכישרון המוזיקלי הגדול של לנץ הביא אותו בתוך מספר שנים לתפקיד בכיר - ראש מחלקת המוזיקה של גלי צה"ל. בין התוכניות הבולטות שהנחה: "הכל זורם" שהחל לשדר ב-1982 למשך למעלה מ-30 שנה, "דו רה מי יומי" אותה ערך ושידר עם חברו דני קרפל ז"ל.
בנוסף ערך את התוכנית "ציפורי לילה", וגם שימש כעורך מצעד הפזמונים העברי והלועזי בתחנה. במשך שנים הוא גם שידר לצד רזי ברקאי את תוכנית הבוקר, כשהוא היה אחראי על המוזיקה.
לנץ הצטרף בשנת 2014 ל88FM והגיש את התוכנית "לא רק ג'אז", אולם ב-2017 עזב את התחנה וחזר לשדר בגלי צה"ל את התוכנית "קול הג'אז הזה".

3 צפייה בגלריה
דובי לנץ
דובי לנץ
דובי לנץ
(צילום: יובל חן)

קראו גם:

הידיעה על מותו של דובי לנץ הביאה לתגובות רבות מצד חבריו לאורך השנים.
"חברי ומורי דובי לנץ הלך לעולמו הערב. הלב נקרע", כתב יואב קוטנר.
המוזיקאי שרון מולדבי כתב: "הידע, הנדיבות, ההומור, המקצוענות, החום. דובי. דובי לנץ שאיננו. הוא היה הרבה יותר מראש מחלקת המוזיקה של גלי צהל. הוא החזיק מחלקות שלמות של מוזיקה באוזניים הישראליות. מעצב ומוביל טעם, מגלה עולמות, חלוץ וחדשן".
נזכיר כי רק לפני מספר ימים הלך לעולמו יוסי כסיף, עורך מוזיקלי מוכשר ששידר ברשת ג'.
דובי לנץ הותיר אחריו אישה, בת ושני נכדים.
יהי זכרו ברוך.