מסתמן: הוועדה לתשתיות לאומיות תבחן שוב את חלקה הצפוני של תכנית המטרו שאמורה הייתה לעבור בתוואי שעורר התנגדות רבה בקרב ראשי הרשויות ותושבי השרון.
3 צפייה בגלריה
המטרו באזור השרון
המטרו באזור השרון
המטרו באזור השרון
(צילומים: נת"ע )
כזכור, מלבד הוד השרון, לה הייתה התנגדות לתוואי המטרו בחלקים מסוימים, שתי ההתנגדויות המרכזיות ביותר לתכנית הגיעו מכיוון מתושבי שכונת 2005 שברעננה, שמתנגדים למעבר המטרו בתחומם, ולתושבי כפר סבא שמתנגדים להקמת "מוסך רכבות" בסמוך לשטח העיר. שני המאבקים החלו כמאבקי תושבים, אך זכו לתמיכת ראשי הרשויות ולתמיכה מצד חברי כנסת. אינספור ההתנגדויות הללו הובילו לעיכוב אישור תוכנית M1 צפון של המטרו, ולכך שהליך בחינת ההתנגדויות מתמשך כבר זמן רב ולא ברור מתי הוא צפוי להסתיים.
במשרד התחבורה ובנת"ע לא רצו שהעיכובים בכפר סבא ורעננה ישליכו על המקטע המרכזי של M1 צפון – ודרשו את פיצול התכנית לשני חלקים – החלק הדרומי יתפרש מצומת חולון עד לצומת גלילות, ואילו החלק הצפוני יכיל את ההסתעפויות של הרכבת התחתית לערי השרון: הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, רעננה והוד השרון.

3 צפייה בגלריה
אושרת גני גונן
אושרת גני גונן
אושרת גני גונן
(צילום: דוברות המועצה האזורית דרום השרון)

במקביל, מינתה הוועדה חוקרת שבחנה את הנושא בטרם תכריע בהתנגדויות, והיא צפויה להמליץ כאמור, לבחון שוב את התכנית, כרגע, ללא חלופה, עד למציאת פתרון ראוי. גורמים שונים הדליפו כי ההמלצה זו, בגלל ההתנגדויות, עלולה להוביל לתכנון מחדש של כל המקטע הצפוני שאמורה גם להגיע לרמת השרון והרצליה, דבר שיעכב את הביצוע ואולי אף יוביל לביטול.
מי שלא התרגשה מהאיום על ביטול קו המטרו היא יו"ר המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, שטענה כי מדובר בהדלפות מגמתיות: "יהיה מטרו בשרון", אמרה, "רק בתוואי ראוי".

3 צפייה בגלריה
מתחם תחזוק ותפעול הרכבת הקלה
מתחם תחזוק ותפעול הרכבת הקלה
מתחם תחזוק ותפעול הרכבת הקלה
(צילום המחשה: נת"ע)

גני גונן: "מדובר בבשורה מעולה לתושבי השרון. הקמת מטרו הינה פרוייקט לאומי חשוב ביותר. עם קבלת התכנון, גילינו כי המתכננים, המנותקים מהשטח, ביקשו להקים את מוסך הרכבות "הדיפו" בשטחים החקלאים של מושב גן חיים בסמוך לכפר סבא הירוקה.
התנגדנו לכך בתוקף, תוך שאנחנו מציעים פיתרון חליפי, מחובר לשטח ולצרכיו, ונכון תוך איחוד תשתיות המטרו עם קו הרכבת המזרחי. כל הרשויות הסמוכות לפיתרון שהצענו תומכות בו. באופן פעיל דחפנו לבחירתו מול הדרגים המקצועים ומול שרת התחבורה.

קראו גם:

"כשאני שומעת על איומים 'בביטול קו המטרו', המחשבה שמיד עולה לי היא כי יש סיכוי אמיתי לקבלת הפיתרון הנכון שהצענו ודחפנו. התחושה הראשונה שעולה לי היא שגורמים שאינם מחוברים לשטח ואינם חולקים את חזון איחוד התשתיות ושכל מטרתם לעשות "וי" ולעבור לפרוייקט הבא, מרגישים מאוימים עד כדי כך שטרחו להדליף את 'האיום'. יהיה מטרו בשרון. ונמשיך להיאבק על כך שמוסך הרכבות יהיה במקום הנכון לצרכי השטח, לתושבי השרון ותוך איפשור איחוד התשתיות".
רפי סער, ראש עיריית כפר סבא מסר: "תוכנית הדפו שמקדמת ממשלת ישראל היא תוכנית שמציבה מוסך רכבות בצמוד לשכונת מגורים, ומרחיקה עשרות אלפים מתושבי האזור מגישה אל תחבורה ציבורית ראויה. מדובר בתוכנית שתפגע אנושות בבריאות ובאיכות החיים של תושבי כפר סבא.
"יחד עם כל הרשויות הסובבות את כפר סבא, הצענו מיקום חדש, באזור מחלף אייל, שיאפשר קישור של המטרו לקו הרכבת המזרחית ויעניק שירות טוב יותר לפלח אוכלוסייה גדול יותר, לרבות יישובי מזרח השומרון.
אנו סמוכים ובטוחים כי המלצה של החוקרת לוות"ל לבחינה מחדש של התוכנית הקיימת, תביא לתכנון נכון וטוב יותר של קו המטרו הצפוני".