בטחון בצל הבחירות: אתמול בבוקר (שני) נענו ח"כ אביגדור ליברמן וח״כ עודד פורר לבקשת ראש העיר לסייר בקו התפר עם פורום רשויות קו התפר, שהוקם לאחרונה על ידי ראש העיר כפר סבא רפי סער, והכולל כ-15 עיריות ומועצות אזוריות ומקומיות, הסמוכות לקו התפר ולגדר ההפרדה מיישובי הרשות הפלסטינית, ביניהם העיר קלקיליה.
3 צפייה בגלריה
ראש העיר רפי סער עם ח"כ ליברמן - שר הבטחון בני גנץ עם הדר לביא
ראש העיר רפי סער עם ח"כ ליברמן - שר הבטחון בני גנץ עם הדר לביא
ראש העיר רפי סער עם ח"כ ליברמן - שר הבטחון בני גנץ עם הדר לביא
(צילומים: פרטי, עיריית כפר סבא)
במסגרת הביקור, שהחל בלשכת ראש העיר כפר סבא, הציגו חברי פורום רשויות קו התפר, את האתגרים ואת הבעיות הביטחוניות באזור ואת דרישת חברי הפורום מהממשלה להכיר ביישובי קו התפר כיישובים זכאים – לרבות מרכיבי הביטחון הנגזרים בכך.
חברי הפורום שטחו בפני ח"כ ליברמן, אשר כיהן כשר הביטחון בין השנים 2016-2018, את בעיית גדר ההפרדה הפרוצה במקטעים שונים, את בעיית השב"חים החודרים לאזור השרון המזרחי, בעיית הפשיעה והחשש של התושבים לביטחונם, וזאת לצד תגבור כוחות ואמצעי הביטחון מצד הרשויות המקומיות ללא כל סיוע ממשלתי. בהמשך, סיירו חברי הפורום עם ח"כ ליברמן באזור קו התפר וסמוך לגדר ההפרדה באזור.

3 צפייה בגלריה
פורום ראשי הרשויות עם ח"כ ליברמן
פורום ראשי הרשויות עם ח"כ ליברמן
פורום ראשי הרשויות עם ח"כ ליברמן
(צילום: עיריית כפר סבא)

"אל תחכו – תתארגנו! מה שקורה עם השב"חים זו סכנה קיומית ומיידית ואחד הלקחים מה-7 באוקטובר הוא שמי שהתארגן לבד, הצליח למנוע את הטבח. המדינה חייבת להתעורר", אמר ח"כ אביגדור ליברמן. "אתם צריכים להתארגן ולעצור פיזית את זרימת השב"חים. מי שמסייר בקו התפר ורואה את הסמיכות ואת השב"חים כל בוקר ואת הפשיעה שמתפתחת כאן גם בזמן מלחמה, מבין שמדובר באיום אמיתי, אתגר שחייבים להתמודד איתו ויפה שעה אחת קודם. לא חייבים לחכות לאסון הבא כדי לטפל בבעיה. אל תחכו אפילו יום אחד, כי אף אחד לא יודע מה יקרה. אתם חייבים להביא את הנושא הזה לקדמת הבמה ושיהיה על סדר היום הציבורי".
במקביל, קיימה הדר לביא וראש מועצת דרום השרון אושרת גני גונן סיור עם מי שאמון למעשה על הבטחון, חבר הקבינט ושר הבטחון בני גנץ באותו המקום ממש.

3 צפייה בגלריה
השר גנץ עם הדר לביא ואושרת גני גונן
השר גנץ עם הדר לביא ואושרת גני גונן
השר גנץ עם הדר לביא ואושרת גני גונן
(צילום: פרטי)

הדר לביא: "קיימתי סיור ביטחוני במרחב קו התפר עם השר וחבר הקבינט ידידי בני גנץ, לצד ראש המועצה האזורית דרום השרון חברתי אושרת גני גונן ונבחרי ציבורי נוספים מאזור השרון. שוחחנו על האתגרים הביטחוניים של קו התפר ועל התפיסה הביטחונית שדרושה בעיר גדולה כמו כפר סבא שנמצאת קילומטר מקלקיליה, כחלק מהלקחים של ה- 7.10.
"הצגתי לבני גנץ את התפיסה הביטחונית הנכונה לעיר, ודיברנו גם על חשיבות התמיכה הממוסדת במשפחות המילואים. שוחחנו גם על חשיבות הבחירות המקומיות ביצירת השינוי הנדרש במדינה. הגיבוי והתמיכה של גנץ הם בשורה גדולה וחשובה עבור תושבי העיר. כי השינוי חייב להתחיל בביטחון ובשלטון המקומי".

קראו גם:

מטעמו של ראש העיר לא אהבו את "החיבוק" שהעניק שר הבטחון לראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן ולהדר לביא וטענו ל"אפליה על רקע פוליטי". בהודעה שנשלחה בשם "פורום הרשויות", דבר שהתברר כי לא הוסכם על מרביתם, נכתב כי הם "מביעים תמיהה על החלטתו של השר בני גנץ להימנע מפגישה מקצועית עם ראשי הרשויות וצוותי הביטחון המקומיים בקו התפר, למרות שהוזמן בעבר, ובוחר לקיים מפגש פוליטי שתכליתו קידום מועמדים בבחירות המקומיות".