איזה כאב: שיראל גולן בת ה-22 שניצלה מהטבח במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, הייתה אמורה לנסוע אמש (ראשון) עם הוריה לכותל ולמערת המכפלה לציון יום הולדתה, אך ביטלה את הנסיעה. בצהריים, לאחר שלא ענתה להודעות, היא אותרה ללא רוח חיים בחצר ביתה במושב פורת שבמועצה אזורית לב השרון.
2 צפייה בגלריה
שיראל גולן ז"ל
שיראל גולן ז"ל
שיראל גולן ז"ל
(צילום: פרטי)
"מאז שניצלה ראיתי שיש לה סימפטומים של פוסט-טראומה, המדינה לא טיפלה בה", אמר אחיה אייל, "היא הגיעה למצב של דיפרסיה. ואושפזה פעמיים בבית חולים הפסיכיאטרי בפרדסיה, כי אף אחד מהמדינה לא הסתכל עליה. לא הכירו בה כנפגעת פוסט-טראומה מאירועי הנובה. המדינה רצחה את שיראל", האשים.

קראו גם:

ביום חמישי פגש בה בפעם האחרונה בסוכה. "שאלתי איך היא מרגישה, והיא אמרה שהיא בסדר. נתתי לה חיבוק ונשיקה. לא העליתי על דעתי שזה יהיה חיבוק ונשיקה אחרונים".

2 צפייה בגלריה
שיראל גולן ז"ל
שיראל גולן ז"ל
שיראל גולן ז"ל
(צילום: פרטי)

"היא לא השאירה לא מכתב. אנחנו חמישה אחים, והיא הייתה הכי קטנה, החמישית. היא הייתה אמורה לנסוע היום עם ההורים שלי לכותל לברכת הכוהנים, אבל לא רצתה לנסוע איתם ואמרה שהיא רוצה להמשיך לישון. שלחו לה ברכות בוואטסאפ, אבל היא לא הגיבה. ניסו להשיג אותה ולא הצליחו. בהמשך התקשרו לבן הזוג שלה לשעבר וביקשו שילך לבדוק מה קורה איתה. הוא הגיע אליה וראה שהיא ללא רוח חיים", סיכם.
ישראל חסיד דובר זק"א מוסיף כי "מדובר במקרה מאוד קשה ומורכב, מתנדבי זק"א מצוות נתניה שהגיעו לזירה טיפלו בכבוד המת, וליוו את בני המשפחה בשעתם הקשה והכואבת".
ממשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר: "משרד הרווחה מביע צער עמוק על מותה בטרם עת של שורדת הנובה. מדובר בשורדת מסיבות שהוכרה וטופלה במערכת הרווחה גם לפני 7 באוקטובר ובמיוחד אחרי, כמו כן הוכרה גם במערכת הבריאות. לצערנו טענות המשפחה על כך שהצעירה לא קיבלה מענה מהרווחה אינן נכונות. מפאת צנעת הפרט לא ניתן לפרט יותר".

אם אתן או אתם או מישהו קרוב חווים מצוקה - עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילת חיים, 24/7, באנונימיות ובאופן מיידי.
לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ במספר 052-8451201, פורום, מייל ומסרונים.