מגמות עולם הפשע בתקופת המלחמה ברורות מאוד. אך מעל כולם בולטים ענפי הסחר באמל"ח (אמצעי לחימה), ועולם ההלוואות שעסוק אך ורק בגביה, לפני שכל הלווים יהיו חדלי פרעון בשל המצב הכלכלי המחמיר.

3 צפייה בגלריה
הציע לפגוע ביהודים באמצעות כלי נשק
הציע לפגוע ביהודים באמצעות כלי נשק
(צילום המחשה: canva)

הדי המלחמה מורגשים היטב בעולם התחתון בישראל, ותחום אחד ש"פורח" הוא עסקי הברחות האמל"ח הצבאי הרב והלא מפוקח מספיק של ימי הלחימה, הזורם אל ארגוני הפשיעה, שמצידם מתחמשים כל הזמן.
המקרה האחרון שמעיד על המגמה הזו התרחש ביום חמישי האחרון, אז נעצרה חבורה מפוקפקת של שלושה חשודים בביצוע עסקת אמל"ח. אחד מהם הוא חייל מילואים בן 39, שבזמן שיצא הביתה, הסתובב "במקרה" באום אל-פאחם, יחד עם בן למשפחת הפשע חרירי, כשבתא המטען של הרכב בו נסעו היו מאות רימוני רסס מסוכנים וכן מאות כדורי אם 16.

3 צפייה בגלריה
החלקים המוברחים
החלקים המוברחים
(צילום ארכיון: משטרת ישראל)

המילואימניק עם הרכב והאמל"ח הוא על פי הדיווחים עובד בעיריית חריש. "העצור קשר קשר עם אחרים לסחר בנשק באמצעי לחימה שהוצאו מרשות הצבא. מדובר בתחמושת וכן באמצעי חבלה נוספים... כל זאת כאשר המדינה מצויה במצב של מלחמה וחיילים מחזיקים ברשותם ויכולים להוציא מרשות הצבא נשק", הבהיר בנוגע לעצורים גיל גבאי, שופט המעצרים בראשון לציון.
המילואימניק, יחד עם בן משפחת חרירי ועוד חבר שהיה איתם נעצרו לעוד שבוע, עד ליום חמישי הקרוב. החבר השלישי בחבורה, אגב, הוא עבריין מוכר מאוד מתחום האמל"ח, בן 36 מרמלה, שכבר היה עצור מספר פעמים על אחזקת מטענים ואמצעי לחימה שונים. בין היתר הוא מוכר כאיש האמל"ח של ארגון פשיעה מוכר מאזור המרכז.

קראו גם:

וזאת איננה פרשיית הסחר ואחזקת אמל"ח היחידה שמתנהלת בימים אלה ביחידות המשטרה השונות בארץ, כפועל יוצא של אמל"ח צבאי או נשקי מחבלים שנבזזו ונמצאים מה-7 באוקטובר בידי המגזר הבדואי ועבריינים, בעיקר כאלה שמתגוררים באזור שדרות ואופקים, בסמוך לצירי המוות.

זהירות, "הקרביצים" באים


מגמה נוספת שמורגשת מאוד בחודשיים האחרונים, היא העובדה שכל המלווים בריבית בשוק האפור עסוקים בימים אלה אך ורק בדבר אחד - גביה. המצב הכלכלי המייאש עשוי להוביל לאובדן של מיליונים שניתנו לאנשים שהפכו להיות בבת אחת 'חדלי פרעון'.
העולם העברייני הוא חסר רחמים ופשרות בכל הנוגע לכספים שלו, ואין לעבריינים עכבות או נקיפות מצפון לגבי ממי הם לוקחים, מה וכמה. בהתאם לכך, יותר ויותר צעירים מתלהבים משועממים וחסרי יכולת התפרנסות, עוברים לאחרונה לשמש "קרביצים", גובי חובות שנקראים כך על שום השפיץ החד של הסכין שלהם, שהוא חד כמו השפיץ של העיפרון שיש בקרביץ, לפחות בעגת העולם התחתון.
עבור אלפי אזרחים המתח המורגש בימים אלה הוא לא רק בשל המלחמה, אלא גם מחשש לביקורים של אותם גובים אלימים ובריונים, שמגיעים לדירות משפחה בשמונה בערב כשכולם עסוקים בארוחת הערב ומקלחות. הם "משתלטים" על בית משפחה של חייב כספים עם ילדים קטנים ואישה, שנבהלים מהאורחים הלא קרואים שהתיישבו להם בסלון ולא מוכנים לעזוב בלי מזומן ביד - ולא אכפת להם איך ומאיפה החייב יביא את זה.