תשמעו סיפור: תושבים בשכונה הירוקה ביקשו מעיריית כפר סבא שתקים להם גינת כלבים נוספת עקב ריבוי בעלי הכלבים בסביבה. העירייה פתחה בהליך בדיקה, נמצא כי יש צורך מיידי ודחוף בגינה, הגורמים המקצועיים איתרו מיקום, הוועדה להקצאות אישרה תקציב, הקמת הגינה פורסמה להתנגדויות, העבודות החלו, ויום למחרת, אחרי שהגדר כבר הוקמה, בטרם החלה הכשרה הקרקע, העירייה פירקה את הגדר והחליטה לחזור בה. למה? לדברי עשרות התושבים שנדהמו לראות את הגינה שלהם מתפוגגת בטרם נולדה, הסיבה נעוצה בהתנגדות של אחד מהתושבים שבעקבותיו העירייה חזרה בה מההחלטה.
2 צפייה בגלריה
התושבים המאוכזבים. "זה הזוי לגמרי"
התושבים המאוכזבים. "זה הזוי לגמרי"
התושבים המאוכזבים. "זה הזוי לגמרי"
(צילום: שאול גולן)
עו"ד אפרת ויגלמן, נציגת התושבים מתארת את שאירע: "זה לא סוד שבשכונה הירוקה, גם במתחם 60 וגם ב־80, יש בעלי כלבים רבים. ליעתים אפילו שניים במשפחה. גינת הכלבים שקיימת בשכונה 80, שהיא טובה כשלעצמה ואנחנו מברכים את העירייה על הקמתה, לא מספיקה, ומזה חודשים רבים ביקשנו הקמת גינה נוספת. העירייה ניאותה לבקשה, וטענה כי היא צריכה לבדוק את הנושא.

2 צפייה בגלריה
התושבים המאוכזבים. "זה הזוי לגמרי"
התושבים המאוכזבים. "זה הזוי לגמרי"
התושבים המאוכזבים. "זה הזוי לגמרי"
(צילום: שאול גולן)

"נפגשנו עם הרבה נציגים מהעירייה, הם בחנו היטב את בקשתנו, מצאו שהיא מוצדקת ומחויבת המציאות, אותר מקום שהיה לשביעות רצון כולם, הביורקרטיה נכנסה במלוא עוזה לתפקוד מלא, והמתנו עד להקצת תקציב, בחירת קבלן ביצוע. בשעה טובה, לפני כשבועיים החלו העבודות במקום לשביעות רצוננו. הוקמה כבר גדר, ונעשו הכנות ראשונות להכשרת הקרקע, הצבת מתקנים וכדומה".
ואז מה קרה?
"לפני כשבועיים, אחרי תחילת העבודות באותו בוקר", משתפת ויגלמן, "ראינו שהקבלן עוצר את העבודות, עוזב את הכול, ונוסע מהמתחם. לא הבנו מה קרה, אבל חשבנו שלבטח הוא יבוא מחר יחד עם העובדים להשלים את המלאכה. להפתעתנו הוא אכן הגיע למחרת, אבל כדי לפרק את הגדר. הוא לא הסביר לנו מדוע הוא מפרק, ואנחנו ניסינו, אני ונציגים נוספים, בשיחות מוקלטות עם גורמים בעירייה להבין מה קרה. בהתחלה היה גמגום, ואחר כך יצא המרצע מן השק. מתברר שאחד התושבים המתגורר במתחם, ראה את העבודות, הפעיל את קשריו במסדרונות העירייה, וזה כשלעצמו גרם לעירייה לחזור בה מהחלטתה".
לידי "ידיעות השרון" הגיעה הקלטה בה נשמע גורם בכיר מאוד בעיריית כפר סבא אומר לנציגים, כי אכן מדובר באדם אחד שהתלונן, ובעקבותיו נעצרו העבודות, "עד לבדיקה רוחבית של הקמת הגינה ובאיזה מיקום".
התושבים בשכונה זועמים: "איפה שמענו שבעיר מתוקנת אחרי שהוחלט משהו, אחרי שפורסמו להתנגדות, אחרי שניתן תקציב, אחרי שהחלו העבודות, אחרי שניתן זמן רב לערער על ההחלטה, מחליטה העירייה, בהינף טלפון, בגלל תלונה של אדם אחד, לחזור בה מהחלטה. זה הגיוני? תארו לכם מצב שבו ועדת התכנון לבנייה מאשרת הקמת בניין באזור מסוים, דבר הקמת הבניין מפורסם להתנגדויות, עוברים את כל הוועדות, את כל ההתנגדויות, ובכל זאת מאשרים, אחר כך מתחילים בעבודות, ויום למחרת אחד השכנים בבניין סמוך, מחליט שזה לא מתאים לו, ויאללה מפרקים את הבניין. זה הזוי לגמרי".
קראו גם:
מעיריית כפר סבא נמסר: "לאחר בחינה מעמיקה של השטח המדובר, נמצא כי זה אינו מתאים להקמת גינת כלבים, בשל קרבתו לבתי תושבים ולגני ילדים. בהתאם, תקיים העירייה הליך שיתוף ציבור עם תושבי האזור, כדי למצוא מקום חלופי להקמת גינת הכלבים".