כפר סבא למען תושבי הדרום: בני הזוג לי ברק ואריאל שרעבי המפעילים פודטראק בחבל אשכול הנמצא בעוטף עזה נפגעו קשות מהמבצע בעזה. ביום רביעי האחרון הם החליטו לצאת מהאדום ולהגיע למרכז עם הפודטראק כדי להעתיק את העבודה שלהם ולהמשיך להתפרנס בכבוד במרכז.
4 צפייה בגלריה
אריאל שרעבי
אריאל שרעבי
אריאל שרעבי
( צילום: חיים הורנשטיין)
חברת מועצת העיר עדי לוי סקופ יזמה בסוף השבוע האחרון את הבאתם למתחם דמרי סנטר בשכונה הירוקה, ויחד עם היועץ הקולינארי שלהם שחר קרן, הם פרסמו את דבר הגעתם לעיר. ההיענות הייתה מדהימה, עשרות מתושבי העיר הגיעו לתמוך בבני הזוג, לטעום מהפיצות הטעימות, וגם על הדרך לתת כתף לתושבי הדרום שהיו בשבוע האחרון תחת אש: "ההיענות הייתה מדהימה", אמרו בני הזוג, "היה מרגש לראות את זה. כפר סבא חיממה לנו את הלב, בלי קשר שהם גם נהנו מפיצות טעימות ומדהימות".

4 צפייה בגלריה
הפודטראק בירוקה
הפודטראק בירוקה
הפודטראק בירוקה
(צילום: פרטי)

לי ברק (39), בת קיבוץ ניר יצחק שבמועצה האזורית אשכול, התחנכה במוסד החינוכי של השומר הצעיר בבית הספר האזורי דאז "מעלה הבשור", חוותה את הלינה המשותפת ("זה היה הקיבוץ של פעם", היא מציינת), עשתה שנת שירות בקן של השומר הצעיר בקריית שרת, והתגייסה לצבא ושירתה בתפקיד מדריכת אב"כ.
אחרי שחרורה מצה"ל עברה להתגורר בתל־אביב, טיילה ולמדה הוראת מוזיקה. את ההתמחות שלה בהוראת מוזיקה עשתה במשך שנה בבית הספר היסודי האזורי "ניצני אשכול" שבמועצה האזורית אשכול.
לפני כעשור הכירה במהלך שיעור סלסה בתל־אביב את אריאל שרעבי והשניים נשארו בקשר. כמה חודשים לאחר מכן היא למדה טיפול במגע וחיפשה מועמדים להתנסות עליהם כחלק מהקורס. "פרסמתי בפייסבוק שאני מחפשת מועמדים שיהיו מוכנים למשימה הזו של ההתמחות שלי בקורס, ואריאל היה בין המתנדבים לקבל ממני עיסוי", היא מספרת. "השאר זו כבר היסטוריה".

4 צפייה בגלריה
לי ברק ואריאל שרעבי. מגיעים לכל מקום שמזמינים אותם
לי ברק ואריאל שרעבי. מגיעים לכל מקום שמזמינים אותם
לי ברק ואריאל שרעבי. מגיעים לכל מקום שמזמינים אותם
( צילום: חיים הורנשטיין)

אריאל שרעבי (38) גדל ברמת השרון, שירת בצנחנים, ותוך כדי שירותו הצבאי התחתן. לאחר השחרור הוא ואשתו התגרשו. שרעבי ואשתו לשעבר הורים לבן (17 וחצי), שנולד בת ונמצא בתהליך של התאמה מגדרית. לפני תשע שנים, שנה לאחר היכרותם, נישאו שרעבי וברק ולפני שנתיים וחצי הפכו להורים לבתם פלג.
איך נולד הפודטראק שלכם?
שרעבי: "17 שנים הייתי קבלן שיפוצים. בעקבות הקורונה הייתי מושבת לא מעט. הייתה ירידה משמעותית בהכנסות ובהיקף העבודה וחיפשנו פתרון כלשהו כדי לייצר הכנסה. גרנו אז באזור המרכז והיינו צריכים למצוא פתרון יצירתי. חשבנו אז ברצינות על מיזם של פיצרייה"
הרעיון של בני הזוג לפתוח פיצרייה ניידת, כאמור, הגיע לאחר לבטים לא פשוטים. גובשה תוכנית עסקית בליווי של שחר קרן, יועץ עסקי בתחום המזון ("שחר מלווה אותנו מהרגע הראשון לאורך כל הדרך", מציינים ברק ושרעבי), ובני הזוג יצאו לחפש מקום שיוכלו להציב בו את קרון האוכל שלהם.
"גרנו אז ברמת השרון ופנינו לעירייה כדי לקבל רישיון עסק לפודטראק, אבל שם לא התלהבו מהרעיון שלנו וגלגלו אותנו מכל המדרגות", מספר שרעבי. "הבנתי שיש רשויות שלא מעוניינות להעניק רישיונות עסק למיזמים כאלה".

4 צפייה בגלריה
מתכון מנצח של "פיצה הביתה"
מתכון מנצח של "פיצה הביתה"
מתכון מנצח של "פיצה הביתה"
( צילום: חיים הורנשטיין)

את הפתרון להפעלת הפודטראק מצאו בני הזוג בחבל אשכול, האזור שברק גדלה בו. "קיבלו אותנו בזרועות פתוחות כשביקשנו לבוא לכאן ולהפעיל את הפודטראק", מציינת ברק, "ברגע שבקשתנו אושרה, גלגלנו את הנושא בבית, שיתפנו את בנו של אריאל בתוכניות שלנו והוא אף הסכים לעבור איתנו לאזור הזה כחלק מהמשפחה".
מזה כשנתיים שהמשפחה מתגוררת בבית שכור במושב תלמי יוסף שבפתחת שלום. ברק ושרעבי מספרים שהם נכנסו לביתם במושב ב־1 באוגוסט 2021, בדיוק שנה לאחר שברק אפתה לשרעבי לראשונה את הפיצה לרגל יום הולדתו.
קראו גם:
התפריט של "פיצה הביתה" כולל פיצות בסגנון נפוליטני על הטאבון. "בפודטראק שלנו יש שלושה טאבונים וגם ברז בירה מהחבית", מפרט שרעבי ומוסיף בחיוך, "אל תשאל איזו פיצה היא הפייבוריט שלנו. כל הפיצות שלנו הן הבייבי שלנו".
ברק דווקא יותר קונקרטית. "יש לנו פיצות קלאסיות כמו מרגריטה ונפוליטנה עם רוטב אדום וגבינת מוצרלה, עם או בלי תוספות. זה הבסיס. יש לנו גם פיצות מיוחדות על שמן של ארבע עונות השנה".