קואליציה צרה: 11 חברים נבחרו השבוע להרכיב את הקואליציה של ראש עיריית כפר סבא רפי סער. 11 חברי המועצה המונה 21 חברים, מורכבים משלוש סיעות, להוציא את סיעתו של ראש העיר המונה 4 חברים. שלוש הסיעות המרכיבות את הקואליציה הן: סיעת כפר סבא חופשית (מר"צ) בראשות קובי פדווה (עם שלושה חברים), סיעת תנופה בראשות עו"ד איתן צנעני (עם שלושה חברים) וסיעת הגמלאים (סיעת יחיד) בראשות ממה שיינפיין.
2 צפייה בגלריה
מועצת עיריית כפר סבא הנכנסת
מועצת עיריית כפר סבא הנכנסת
מועצת עיריית כפר סבא הנכנסת
(צילום: עיריית כפר סבא)
דובר בקואליציה צרה הנשענת על חודו של קול בלבד, כאשר 10 חברי מועצה המרכיבים שלוש סיעות: סיעתה של הדר לביא, הסיעה הגדולה במועצה המונה 6 חברים, סיעת "יש עתיד" בראשות נדב לויטה וסיעת היחיד של אסנת ספורטה.
כאמור, מדובר בקואליציה צרה שבה לכל סיעה במועצה יש את היכולת לפרק אותה, יתירה מכך לכל חבר בסיעות המרכיבות את הקואליציה יש גם את היכולת הזו, דבר שיקשה מעט, נכון לשעה זו, בתפקוד לאורך זמן.
לדברי ראש העיר רפי סער דלתו עדיין פתוחה בפני כל הסיעות והוא אף קיים משא ומתן עם כולם. אלא שככל הנראה הדרישות שהן הציבו בעיקר בנושא הליברלי-דמוקרטי, לפחות בנוגע לסיעת "יד עתיד", לא אפשרו את כניסתם לקואליציה.

2 צפייה בגלריה
סיעת תנופה בראשות עו"ד איתן צנעני וסיעת כפר סבא חופשית בראשות קובי פדווה
סיעת תנופה בראשות עו"ד איתן צנעני וסיעת כפר סבא חופשית בראשות קובי פדווה
סיעת תנופה בראשות עו"ד איתן צנעני וסיעת כפר סבא חופשית בראשות קובי פדווה
(צילומים: עיריית כפר סבא)

במר"צ, שעקב כניסתה לקואליציה, סובלת מביקורת פנימית גוברת, טוענים כי הם השיגו הישגים משמעותיים בכניסה לקואליציה: "המו"מ היה ארוך ומאתגר, אך לאורך כל הדיונים, עמדה לנגד עינינו טובת הציבור הליברלי הכפר סבאי. במסגרת ההסכם, השגנו הישגים משמעותיים בנוסף להישגים מהקדנציות הקודמות", אמרו בסיעה עם החתימה עם ההסכם הקואליציוני.
במקביל בסיעת תנופה בראשות עו"ד איתן צנעני, גם בירכו על ההסכם הקואליציוני, שבמסגרתו, כך לדברי הודעת ראש העיר, הוסכם כי העיר כפר סבא תשמור על צביונה והסטטוס קוו יישמר תוך מתן מענה לכלל הקהילות בעיר.
עיון בהסכמים הקואליציונים שנחתמו והגיעו לידי ידיעות השרון מלמדים שאכן סיעת תנופה בראשות עו"ד איתן צנעני שמרה על פי ההסכם הקואליציוני המפורט שלא מותיר מקום לטעויות, על הישגיה מהקדנציה הקודמת והוסיפה עליהם, זאת בהתאם להובלתו של עו"ד צנעני המיומן ומנוסה מאוד בתחום המוניציפלי.
בהסכם הקואליציוני של מר"צ, לפחות בזה הרשמי, לא נראה כי יש שינוי כלשהו מהקדנציה הקודמת, למעט אמירות כלליות על שמירת "ציביון ליברלי של העיר". אלא אם כן, הוסכמו דברים אחרים שלא הועלו על הכתב.

קראו גם:

כך או כך, כצפוי באופוזיציה לא אהבו בלשון המעטה את הקואליציה החדשה.
ראש סיעת כפר סבא מתקדמת, הדר לביא: "ברור לכולנו שהכול השתנה במדינה ושאנחנו זקוקים לשינוי לטובה כדי שעתידנו יהיה טוב יותר. גם בכפר סבא הצביעו רוב תושבי העיר בעד שינוי מנהיגות ובעד אחדות. אך לצערנו - הנהגת העיר בחרה שלא לבצע שינויים אלא להשאר במה שנוח וטבעי לה. למעט שיחת נימוסין, לא נערך איתנו משא ומתן, וכניסתנו לקואליציה לא הייתה על סדר יומו של רפי סער כלל.
"לאחר הבחירות הצענו לרפי סער להקים קואליציה רחבה וממלכתית שתפעל יחד למען תושבי כפר סבא. מתוך אחדות. שמנו 5 עקרונות יסוד על השולחן, ולא התעסקנו בתפקידים וג'ובים. לצערנו, רפי מסרב להפנים את המסר ששלחו לו עשרות אלפים מתושבי העיר, ומתעקש להישאר ב- 6.10. נראה שבכוונתו להקים את אותה קואליציה חלשה, גברית ולא מייצגת שהקים בקדנציה החולפת, והפעם גם צרה במיוחד. לא כי היא טובה לעיר, אלא כי היא כנראה נוחה עבורו. אנחנו נמשיך לשרת את תושבי ותושבות העיר, כפי שעשינו בשנים האחרונות".