משפחת ספורטה // כפר סבא

בני המשפחה: אמא – ד"ר אסנת ספורטה (52), סמנכ"לית עיריית חדרה וחברת מועצת העיר כפר סבא. אבא – מולי ספורטה (56) הבעלים של 'אמבי' - עסק לאספקה טכנית וכלי עבודה באזור התעשייה בעיר. שחקן עבר בקבוצת הכדורגל הפועל כפר סבא.
1 צפייה בגלריה
משפחת ספורטה
משפחת ספורטה
משפחת ספורטה
(צילום: פרטי)
הבנות: מאי (28) עד לא מכבר מנהלת פרויקטים בחברת הייעוץ הבינלאומית blue laurel advisors וכיום מנהלת דסק צפון-אמריקה באגף הבינלאומי של איגוד לשכות המסחר. במקביל סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים באונ' חיפה. גרה בגבעתיים עם החבר, גיא.
עומר (26), סטודנטית לרפואה שנה רביעית בשלוחה בצפת של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בר-אילן. את שלוש השנים הראשונות למדה באוניברסיטת פאביה בצפון איטליה. גרה בחיפה עם החבר אראל.
גל (16 וחצי), תלמידת כיתה י"א בתיכון הרצוג, לומדת במגמת יזמות ומינהל עסקים. מש"בית (מדריכת של"ח בוגרת), מתנדבת במד"א ושגרירת LEAD, המסלול לפיתוח מנהיגות צעירה בישראל.
מגורים: כולם נולדו וגדלו בכפר-סבא. אסנת – בשכונת עליה. מולי – בשכונת תקומה (משם עברה משפחתו לרחוב התחיה, אחר כך לבן-גוריון ובסוף לשכונת מעוז). לאחר שאסנת ומולי התחתנו הם קנו דירה ברחוב ארלוזורוב, ולפני כ-20 שנה עברו לדירתם הנוכחית בשכונת הפרחים.
חלוקת תפקידים בבית: לא עושים מזה עניין. אבא אחראי לנושא הכספים והחשבונות, למדיח ולמרפסת. אמא על הקניות, הבישולים (בעיקר בסופ"ש), הניקיון, הכביסות והטיולים.
שגרת סוף השבוע: בשישי בבוקר עורכים קניות ברחוב ויצמן: דגים בממלכת הדגים, ירקות בשוק, פסטה טרייה והשלמות לבישולים של הסופ"ש. בערב מארחים את כל המשפחה. כשהבנות היו צעירות היה נוהל טיולים בשבת. בשנים האחרונות מנצלים את השבת בעיקר למנוחה.
אמונה/ דת: כשאוכלים אצל ההורים של אסנת או של מולי עושים קידוש. כשמארחים, בכל פעם אחת מבנות או בני המשפחה מברך ב-free style על דברים אקטואליים. מנהלים אורח חיים חילוני ומאמינים ב"חיה ותן לחיות".
בילוי משפחתי אהוב: אוהבים ללכת ביחד להופעות, בעיקר בשוני. בכל קיץ נוסעים לחופשה משפחתית בחו"ל. בשנים האחרונות משכירים בתים מפנקים בכפרים באיטליה או בצרפת, קונים מצרכים טריים בשוק ונהנים לבשל יחד ארוחות ולטייל.
מה התכונה שאתה מעריך בבן/בת הזוג: אסנת – "למולי יש יכולת נתינה אינסופית לאנשים שהוא אוהב. זה מקסים בעיניי".
מולי – "יש באסנת שילוב נדיר של אשת חזון ובולדוזרית. אין כוח בעולם שימנע ממנה ליישם את מה שהיא מאמינה בו".
אירוע שמח מאוד שעברתם בחיים: "אנחנו פחות משפחה של אירועים גדולים ויותר של רגעים קטנים של אושר: כל הצלחה של הבנות, כששמים מוזיקה בבית ורוקדים, הומור משפחתי, והרבה חוויות משותפות שצברנו לאורך החיים".
אירוע טראומתי / קשה שהתמודדתם איתו: "בשנת 2003 היינו בהריון עם בן. הוא נפטר בלידה. אסנת הייתה בסכנת חיים ממשית. להגיע לבית יולדות, ללדת ולחזור הביתה בידיים ריקות - זה לא פשוט בכלל. כמשפחה, עברנו תהליך של אבל שבו כל אחת ואחד לקח את זה אחרת. הטראומה הזאת חישלה אותנו וליכדה אותנו מאוד. שנתיים אחרי זה נולדה גל".
החלום שלנו: "להמשיך להיות בריאים".