סערת הרב אמנון יצחק בכפר סבא: אתמול (רביעי) נחשף כי הרב אמנון יצחק אמור היה להגיע לכפר סבא, ולהופיע בהיכל עירוני באשכול הפיס הנמצא בבעלות העיריה ובמימון מפעל הפיס. שמו של הרב אמנון אמנון יצחק עלה לאחרונה לכותרות לאחר שאמר כי״השמאלנים הפקירו את היהודים בשואה״ ו״על הרכבות בשואה היה כתוב מפא״י״.
3 צפייה בגלריה
הרב אמנון יצחק
הרב אמנון יצחק
הרב אמנון יצחק
(צילום: מסך)
החשיפה עוררה זעם רב ורשימת מרצ כפר סבא חופשית, המתמודדת למועצת העיר, דרשה להורות באופן מידי על ביטול האירוע.
בפוסט שפרסמה 'מרצ כפר סבא' נכתב: "לא יכול להיות שעיר כמו כפר סבא תארח במתחמה אנשים מסיתים עם דעות חשוכות. דעות כל כך חשוכות שהשעיה אפילו מערוץ 14. כפר סבא היא עיר חופשית ליברלית ושוויונית, האירוע הזה לא יעבור. אין כניסה להסתה".

3 צפייה בגלריה
המודעה על ההרצאה
המודעה על ההרצאה
המודעה על ההרצאה
(צילום: פרטי)

סיעת מרצ כפר סבא חופשית גם יזמה עצומה בנושא עליה חתמו מאות מתושבי העיר. ממרצ כפר סבא חופשית נמסר: "כפר סבא היא עיר חופשית, ליברלית, ושיוונית, לא ניתן לאירוע הזה לעבור - אנחנו דורשים מהעירייה ומכל הגורמים הממנים לפעול על מנת לבטל אותו באופן מיידי".

3 צפייה בגלריה
התראה לראש העיר רפי סער
התראה לראש העיר רפי סער
התראה לראש העיר רפי סער
(צילום: פרטי)

הסערה שהתחוללה בעקבות הפרסום הביאה את ראש עיריית כפר סבא רפי סער הורות על ביטול האירוע. ראש העיר, רפי סער: "אדם שהכחיש שואה, פגע בזכר קורבנות השואה והפיץ מידע שקרי נורא הקשור בשואה, לא יכול להופיע במתקן ציבורי הממומן מכספי המסים של תושבי כפר סבא. הגיע הזמן להציב קווים אדומים ברורים בין חופש דיבור לאיסור הסתה והפצת דברי בלע ברשות הרבים".
קראו גם:
בעקבות ביטול ההרצאה מתכוון הרב אמנון יצחק לתבוע את העירייה. בפוסט שפורסם מטעמו נכתב: "ההרצאה בכפר סבא לא תתקיים בעקבות החלטת ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, לסגור את שערי האולם בפנינו ולבטל את ההרצאה. שלחנו כבר מכתב התראה ופתחנו תיק בבית משפט. עם אשכול הפיס וראש עיריית כפר סבא ניפגש בבית המשפט בקרוב מאוד".