במשך דקות ארוכות הם הביטו אחד על רעהו ואז התחבקו ממושכות: חן רותם, רץ מרתון ממושב ירחיב ופראמדיק מד״א, אביעד עמר מטבריה.
2 צפייה בגלריה
עמר ורותם
עמר ורותם
עמר ורותם
(צילום: יאיר שגיא)
בשבוע שעבר במרתון תל אביב, לקראת סיומה של הריצה, רותם (48) התמוטט בקילומטר ה-38: "דווקא היה לי קצב טוב, גם מזג האוויר היה נוח לריצה, ואז ברגע אחד זה קרה. אני זוכר שהתמוטטתי, מסך שחור גדול כיסה אותי וזהו", שיחזר אצן המרתון ואיש הברזל בביתו שבשרון. 

2 צפייה בגלריה
החייאה ברחוב
החייאה ברחוב
החייאה
(צילומים: דוברות העירייה, שאטרסטוק)

כשזה קרה התקבל דיווח במד"א על רץ שהתמוטט בשדרות רוקח סמוך לספורטק בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שכללו שימוש במפעם (דפיברילטור) וכאשר ליבו של הרץ שב לפעום והוא חזר להכרה מלאה הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים איכילוב במצב יציב. 
קראו גם >>>>
החובש הבכיר שרכוב על אופנוע מד"א, אביעד עמר, הגיע ראשון למקום וסיפר: "ראיתי את הרץ שנעצר בצד הדרך והתמוטט. מיד הגעתי אליו וזיהיתי שמדובר בדום לב, התחלתי בביצוע פעולות החייאה וחיברתי מכשיר מפעם שנתן מכת חשמל. כעבור מספר רגעים בודדים הרץ החל להתעורר ושב להכרה מלאה ופינינו אותו להמשך טיפול ב'איכילוב' כשבמצבו יציב״.
השבוע הפתיע עמר את רותם בביתו. ״אני זוכר שמישהו העניק לי עיסוי ראשוני ואז הגיע המלאך הזה אביעד שהציל את חיי. יש לנו שלושה ילדים ואני כאן בזכות הפעולה המהירה שביצע אביעד שהשיב אותי לחיים.
"הייתי חייב להביא לו את המדליה לפה לביתו", אמר עמר, "הוא עמד לסיים את המרוץ המפרך, העיקר שהשבתי לו את חייו״.