לאה נפצעה בפיגוע והשתקמה בעזרת סוסים - כעת היא מסייעת לילדים שכולים: "מאות ילדים איבדו את היקר להם מכל - אבא - שיצא להגן עלינו במלחמת חורבות ברזל עכשיו תורנו להגן על הילדים שנשארו לבד ולתת להם מעטפת טיפולית חמה ותומכת שמגיעה להם", כך פותחת לאה סבן (לאהנר), שהקימה את חוות לאהנר במושב בני ציון (סמוך לרעננה) את פרויקט מימון ההמונים באתר "גיב בק" שנועד לסיע לה במשימה החשובה.
3 צפייה בגלריה
לאה סבן (לאהנר). משקמת ילדים
לאה סבן (לאהנר). משקמת ילדים
לאה סבן (לאהנר). משקמת ילדים
(צילום: יובל חן)
"בזכות תרומתכם נוכל להחזיר לילדים את האור לחיים בעזרת רכיבה טיפולית וטיפולים רגשיים ומקצועיים עם סוסים ובעלי חיים שהחווה שלנו מתמחה בה עם ותק ונסיון של שנים".

3 צפייה בגלריה
פעילות בחוות לאהנר
פעילות בחוות לאהנר
פעילות בחוות לאהנר
(צילום: חוות לאהנר)

לאה שוקמה באמצעות סוסים אחרי פיגוע תופת שעברה בילדותה: "אמא שלי החזירה אותי לחווה כשראתה שאני דועכת מנטלית מפציעתי בטענה ש'סוסים יעשו לך טוב', היא מספרת, "אני זוכרת איך הסתכלתי לאמא בעיניים במבט כועס כאילו היא לא מחוברת למציאות שלי. את מקלחת אותי, שמה לי מלח בסלט ומוליכה אותי עם כסא הגלגלים.. איך בדיוק לרכב על סוסים?! אמא שלי חייכה ואמרה לי בעדינות, 'את אוהבת סוסים. ומי שאוהב סוסים לא חייב לרכב עליהם. מספיק להתבונן בהם, לטפל, להאכיל בגזרים..'.

3 צפייה בגלריה
לאה סבן בבית החולים בילדותה
לאה סבן בבית החולים בילדותה
לאה סבן בבית החולים בילדותה
(צילומים: פרטי)

"אמא שלי צדקה. דווקא המפגשים עם הסוסים מגובה העיניים נתנו לי נקודת מבט שונה, חומר למחשבה והאהבה אליהם לא הייתה תלויה בדבר. ביום שהצלחתי לעלות על גב הסוס נשבעתי שאת כל חיי אקדיש לסוסים ולילדים, סוסים שצריכים אותי וילדים שצריכים אותי, תחושה של אלוהות וטוהר עטפה אותי, תחושה של עוצמה, של חופש, של חיים. כמה כוח ועדינות בו זמנית יש לסוס - זה פשוט קסם. כמה הוא רגיש ומרגיש ויכול לזהות את מצב רוחי.

משקמת גם את הסוסים

"מאז סללתי את הדרך שלי - דרך הסוסים. למדתי את המקצוע של הרכיבה הטיפולית לאורכו ולרוחבו המקצוע שלי לחיים. למדתי סוסית, סוסים, שפת הסוסים, כל דבר ששייך לטוב הזה ופתחתי לפני כ-12 שנה חוות סוסים טיפולית: 'החווה של לאהנר' שמתמחה ברכיבה טיפולית וטיפול רגשי עם סוסים ובעלי חיים לילדים החל מגיל 3.


"הסוסים שבחווה הם סוסים שאני משקמת מפציעות שעברו בחיים שלהם, כמו פציעות מספורט או פציעות טראומטיות או בעיות בריאותיות כאילה ואחרות. אני מרגישה שליחה טובה לתת למי שנתן לי ושם אותי במקום כזה חזק וטוב בחיים - הסוסים. ואושר כפול הוא להעניק גם לילד שיגדל להיות כמוני".

"תפילות הילדים"

כאמור, בעקבות המלחמה החלה לאה להקדיש את כל זמנה עבור ילדים ששכלו את הוריהם, זאת באמצעות פרויקט אותו היא מכנה "תפילות הילדים": "הפרויקט יכלול תוכנית טיפולית מקיפה ומקצועית לילדים שיתייתמו מהוריהם עקב מלחמת "חורבות ברזל", סוסים ידועים ביכולת הריפוי שלהם ושיקום פוסט טראטמה, הורדת חרדות ופחדים והקניית רוגע פנימי. התוכנית בת 12 מפגשים אחת לשבוע ומונה עד 12 משתתפים בקבוצה. בתכנית ילמדו הילדים את שפת הסוסים, יטפלו בהם, יאכילו אותם, ינקו, ירכבו עליהם בטבע הקסום.

קראו גם:

עלות פתיחת הקבוצה היא 72,000 אלף שקל, ולאהנר מעוניינת כי הילדים ישולבו בתכנית ללא עלות, ובנוסף כל ילד "יצטייד בקסדת רכיבה אישית ובמגף בוקרים מפנק כדי להגביר את תחושת השייכות בסיום התוכנית תוענק לילד תעודת הצטיינות שיוכל להתפאר בה". לצורך כך היא, כאמור, פתחה בפרויקט מימון המונים.
"בזכותכם", מוסיפה לאהנר, "גם האמהות תקבלנה קאוצ'ינג בשילוב סוסים שיתן כלים לחיי היום יום בהתמודדות עם הילדים והקשיים שעולים בדרך ונשאיר להן קו פתוח להתיעצות טלפונית במה שידרש להן. כמו כן נפתח בהמשך ולפי הביקוש קבוצות מיוחדות ל"משפחות החטופים" כדי לתמוך בהם ולחזק אותם. כל משפחה שיש בה נפגע/ת איבה ממלחמת "חורבות ברזל" שצריכה עזרה וליווי טיפולי פוסט טראומה דרך סוסים ובעלי חיים מוזמנת אלינו".