אלוף: עמית חסדאי, תושב כפר יונה, שנפצע אנושות במבצע "חומת מגן", זכה באליפות ישראל בתחרות נג"ש (נגד השעון) וכביש וייצג את ישראל במשחקים הפראלימפיים, פריז 2024, בענף אופני יד. בשבוע שעבר נפגש עמית עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל, לקראת המראתו לאולימפיאדה.
3 צפייה בגלריה
עמית חסדאי
עמית חסדאי
עמית חסדאי
(צילום: קרן איזקסון)
בשנת 2002, בגיל 19, נפצע עמית באופן אנוש בעת פעילות מבצעית בקלקיליה. הוא נורה בעורק הראשי בצווארו, עבר קשירת עורק צווארי וכתוצאה מפגיעת הכדור, סבל מאי אספקת חמצן למוח ונפגע פגיעה רב מערכתית קשה. עמית משותק בפלג גופו הימני וביד שמאל ועבר תהליך שיקום ארוך של כ 4 שנים. לאחר השיקום הפך עמית לרוכב אופני יד פראלימפי. ועולם הרכיבה הוא חלק בלתי נפרד ממנו.

3 צפייה בגלריה
חסדאי ומשפחתו
חסדאי ומשפחתו
חסדאי ומשפחתו
(צילום: פרטי)

אף שהוא רוכב ביד אחת, כאשר רוב המתמודדים רוכבים בשתי ידיים, הוא זכה בתחרויות בארץ, השתתף באליפויות עולם ואף במשחקים הפראלימפיים האחרונים, בטוקיו 2021.
לפני מספר ימים זכה עמית באליפות ישראל בנג"ש וכביש וייצג את ישראל גם במשחקים הפראלימפיים הקרובים, בפריז 2024.

3 צפייה בגלריה
חסדאי בבית הנשיא
חסדאי בבית הנשיא
חסדאי בבית הנשיא
(צילום: פרטי)

קראו גם:

אמש (שלישי) לפני ישיבת מועצת העיר כפר יונה, העניק לו ראש העירייה, אלברט טייב, תעודת הוקרה על הישגיו המרשימים ואיחל לו הצלחה במשחקים הפראלימפיים.
עבור עמית, סוד ההצלחה הוא קודם כל המשפחה והתמיכה, שמסייעים להתמודד עם כל קושי, אבל גם ההתמדה. לדבריו, "חשוב גם לקום בבוקר ולעשות דברים, לא לוותר על שום דבר רק ככה מגיעים להגשמה".