תושב הוד השרון, היום בן 70, אב לשישה וסב לחמישה נכדים, הורשע ונידון לשנת מאסר בפועל לאחר שהפעיל מעבדת סמים בבית ששכר ברחוב תשרי בעיר.
2 צפייה בגלריה
מעבדת סמים ברחוב תשרי
מעבדת סמים ברחוב תשרי
מעבדת סמים ברחוב תשרי
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי עובדות כתב האישום התושב שכר בית קרקע ובו שישה חדרים ברחוב תשרי בהוד השרון, שם הקים מעבדה לגידול סמים מסוג קנאביס והחזיק בבית ציוד רב ויקר ערך שנועד לגידול הסם. התושב גידל בבית 277 שתילי קנביס בארבעה חדרים בבית, במשקל כולל של 18 ק"ג, וכן החזיק ב-1 ק"ג נטו של קנביס שלא לצריכה עצמית.

2 צפייה בגלריה
מעבדת סמים הוד השרון
מעבדת סמים הוד השרון
מעבדת סמים הוד השרון
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה פשטה על הבית ועצרה אותו, הגישה כתב אישום ובית המשפט שלח אותו לתסקיר מבחן ממנו עלה כי עבר חיים קשים. משפחת המוצא שלו ניהלה אורח חיים חרדי, אביו שימש כרב קהילה בירושלים ונפטר בשנת 1973 בעת שהוא שירת בצבא במהלך מלחמת יום כיפור. האב נחווה כקיצוני בכל הקשור להתנהלותו בהיבט הדתי, ואף פעל באלימות פיזית כעונש על סטיה ממגבלות הדת. הוא סיים 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות, שירת שירות צבאי מלא בחיל ההנדסה כנהג מבצעי, ובשנת 1977 עזב את ארץ ושהה 10 שנים בצרפת, היגר לדרום אפריקה עד לשנת 2004 וניהל שם עסקים עצמאיים.
בעקבות משבר כלכלי איבד את רוב ממונו ונכסיו. התדרדרותו הכלכלית החריפה בתקופת הקורונה, אשר הגבילה את יכולתו לנסוע לחו"ל ולתפעל את עסקיו, הוא צבר חובות בהדרגה, בגינם מתנהלים נגדו היום הליכי הוצאה לפועל, וכיום מתפרנס מעבודה במערך ההסעות של ילדי החינוך המיוחד ומקצבת זקנה. התושב תיאר קשר קרוב עם ילדיו, כאשר אחד מילדיו התמכר לסמי רחוב והוא תמך בו ועזר לו להיגמל מסמים בדרכים עצמאיות. הוא נעדר הרשעות קודמות. בנסיבות אלה, העריך שרות המבחן שיש לנקוט בעניינו באפיק השיקומי לאור היעדר עבר פלילי, גיל מתקדם, חלוף הזמן ושיתוף הפעולה.
השופט לא התרשם מעברו הקשה ומנסיבות חייו: "הנאשם גידל את הסמים משך זמן רב – כשנה ו-4 חודשים. פעולותיו של הנאשם מעידות על כוונת המשכיות, כך שלולא נעצר בידי המשטרה סביר להניח שהיה ממשיך במעשיו. פעילות עבריינית שנמשכה תקופה ארוכה של כשנה וחצי, המשלבת הצטיידות בציוד רב ויקר ערך, יש בה כדי ללמד על כך שלא מדובר בגחמה או במעידה רגעית של הנאשם, אלא בעבירה שקולה ומתוכננת היטב, בה השקיע הנאשם כסף, זמן ומאמצים רבים. יש להדגיש, שמדובר בגידול סמים בבית מגורים – מקום בו מבקרים ילדיו ונכדיו של הנאשם – ובמיוחד בנו עליו העיד הנאשם שהתמכר בעבר לסמי רחוב והיה זה דווקא הנאשם שהצילו וסייע לו בגמילה מסמים. בנסיבות אלה, היה מצופה מהנאשם, כמי ש"נכווה" מנגע הסמים, למשוך ידיו מכל פעילות או מעורבות בגידול סמים ובהפצתם.
קראו גם:
"בנסיבות אלה, אין בעצם העובדה לפיה הנאשם מבוגר ונעדר עבר פלילי – כמו גם השתתפותו בקבוצה טיפולית קבוצתית משך מספר חודשים – כדי להוות נסיבה חריגה בעבירות מסוג זה, הואיל ולא אחת הנאשמים בעבירות אלה הינם "אנשים מן היישוב", ללא רקע עברייני, יחד עם זאת, נראה שהנאשם הפנים את טעותו, הורתע מעצם החקירה שהתנהלה נגדו ומהגשת ההליך הפלילי, כמו גם מהעובדה ששהה במעצר מאחורי סורג ובריח למשך כ-3 שבועות, ובהמשך בתנאים מגבילים למשך כ-11 חודשים. לאור האמור, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים: 14 חודשי מאסר בניכוי ימי מעצרו, בבית סוהר "הדרים". קנס בסך 3,500 שקל או 60 ימי מאסר תמורתו".