שום דבר לא הכין את טל רגב מרעננה לשנה האחרונה. רגב, מחנכת ומוזיקאית, נשואה באושר לתומס לואו מנמיביה ואם לבתה היחידה מיקה, ניהלה את חייה האינטנסיביים די בנינוחות ובעיקר "בהימנעות ואפילו פחד מרופאים. כן, אני לא מתביישת לומר. היו לי חיים טובים, ורופאים מכל סוג שהוא לא נכללו בתמונה הזו".
1 צפייה בגלריה
טל רגב ובתה מיקה. "הבנתי שהיא הצילה את חיי"
טל רגב ובתה מיקה. "הבנתי שהיא הצילה את חיי"
טל רגב ובתה מיקה. "הבנתי שהיא הצילה את חיי"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
ביוני אשתקד איחר המחזור של טל מלהגיע: "למרות שהייתה לי איזו תחושה לא טובה, שהתחילה עוד בתחילתה של השנה הארורה הזו, הייתי בטוחה שמדובר בעניין חולף. בכל זאת, הייתי בת 46, שזה כבר מתחיל להיות זמן של שיבושים גינקולוגיים בחייה של אישה, ופטרתי את זה בלא כלום. אני ומיקה (14) מדברות על הכל, יש לנו קשר מיוחד ושיתפתי אותה בזה. באופן מוזר היא ביקשה ממני לעשות בדיקת הריון. ממש הפצירה. לא ייחסתי לזה חשיבות, אבל היא ממש התעקשה ופיזית תפסה אותי ביד ללכת לבית המרקחת ולרכוש ערכה ביתית לבדיקת הריון. התוצאות של הבדיקה הראו שאני אכן חיובית, אבל משהו הרגיש לי לא נכון. אני יודעת מה זה הריון, וזה לא הרגיש לי ככה.
"החלטתי שאני הולכת לעשות בדיקה יותר מוסמכת אצל רופא פרטי, והתוצאה הייתה גבולית. באותו לילה הרגשתי שמשהו לא בסדר איתי. הייתי כבר אחרי חודשיים של איחור ואיך זה שהתוצאה לא חד משמעית. רציתי להיות בטוחה וקבעתי תור לרופא פרטי, שייתן לי תשובה חד משמעית. הרגשתי באותו רגע שמחר הולכים להשתנות חיי.
"אני חייבת לציין שאומנם בצעירותי הייתי די חסרת פחד, על כל המשתמע מכך, אבל עם השנים כשהתבגרתי, התחילו חרדות מפני משהו שיכול למנוע את האושר שלי. הייתי מדריכת חי"ר בצבא, למדתי ב'רימון', אחר כך הוצאתי תואר בחינוך והתחלתי לעבוד כמחנכת בבית ספר יסודי בתל מונד. הכרתי את בעלי בפאב תל אביבי והוא עשה עלייה לארץ, ילדתי את בתי בדיוק ביום ההולדת שלי. התפרנסנו טוב, בית פרטי, החיים האידיאליים בפרברים, לא רציתי ששום דבר יפגום בתמונה הזו, ועולם הרפואה לא היה אמור להפריע לזה. נמנעתי במופגן מללכת לרופאים, או בכלל להכניס מחשבות כאלו לראשי.
"הרופא עשה אולטרסאונד וגילה ציסטה ענקית, ככה חשבו בהתחלה, ממש גדולה, וישר קבע לי תור לד"ר מריו ביינר, מנהל היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית בבית חולים מאיר, לניתוח להסיר אותה. 'אני חושד שמשהו לא תקין בציסטה הזו', הוא אמר".

עשר שעות ניתוח

יום למחרת כבר התקשרו מבית חולים "מאיר" בכפר סבא לבשר לטל שיש לה ניתוח הסרת ציסטה: "זה היה מהיר בכל קנה מידה. הרופאים אמרו לי שיש שתי אפשרויות: להוריד את הציסטה, לשלוח לביופסיה ואז לחכות כמה ימים לממצאים הבטוחים, או לעשות בדיקה מהירה ואם מתגלה שמדובר במשהו ממאיר, הם מחליטים להסיר לי את כל המערכת, כולל שחלות, רחם, חצוצרות. אמרתי שאני הולכת על האופציה השנייה, אם יש ספק – אין ספק.
"הניתוח נמשך כעשר שעות, ואכן, לצערי הרב הדבר התגלה כממאיר, שאפילו התחיל לשלוח גרורות. למחרת הגיעה אלי אחת הרופאות הכי מקסימות שיש ואמרה לי שגילינו את הסרטן ממש מוקדם, ויחד עם זאת, אני אצטרך לעבור טיפול כימותרפי. ישר אמרתי לה שאני חייבת מישהי שתסדר לי גבות קבועות. היא חשבה שהשתגעתי, אבל זה מה שאני רציתי".

"בלי ד"ר גוגל"

רגב השתחררה לביתה והחלה לעכל מה עובר עליה ובייחוד מה היא עתידה לעבור: "ראשית, הבנתי שמיקה הצילה את חיי. יומיים אחרי שעשיתי את בדיקת ההריון ההיא, שממנה הכל התחיל להתגלגל, חזר לי המחזור, ככה שאם מיקה לא הייתה מפצירה בי, הייתי מדלגת על זה בקלות והיום היינו במקום אחר לגמרי.
"הסשנים של הטיפולים מביאים איתם כל פעם משהו אחר, נפשי ופיזיולגי. החלטתי שאני לא מסתכלת במראה, לא רוצה לראות את עצמי, שלא יגיע יום אחד בעוד עשר שנים שאני אזכור איך נראיתי. הייתי עושה סלאלומים בבית וברחוב כדי לא להיתקל בהשתקפויות. ובעיקר החלטתי שאני לא מתייעצת לעולם עם ד"ר גוגל, לעולם".
כחלק מהתמודדותה של טל עם טיפולי הכימו המתישים, היא מצאה מפלט באהבה הנושנה: המוזיקה. בכל סשן היא עבדה על שיר חדש, בשיתוף פעולה עם המוזיקאי דורון בן עמי. היא פתחה דף בפייסבוק בו העלתה את שיריה כמוטיב במסע הריפוי שלה: "עשיתי את זה בעיקר בשביל עצמי, בשביל להשתחרר, בשביל לבנות את החוסן שלי, אבל השירים ותיאור המסע ברשתות החברתיות השפיע גם על אחרים שנמצאים במצבי".
בשנה עברה, רגב סיימה את הטיפולים ושיערה חזר לצמוח. היא, בתה ובעלה מאושרים מתמיד ובד בבד היא היום קצת אחרת: "אני מאושרת, החיים לפניי, אני מודה היום על כל רגע, מודה שיש שגרה, מודה על שמש, גשם, סתם עשב צומח, מבינה שהכל יכול להשתנות ברגע, ויודעת להוקיר כל דקה".
______________

סרטן השחלות, מה חשוב לדעת

ד"ר יעל הנץ, גניקולוגית אונקולוגית ב"מאיר":
"סרטן השחלה הינו סוג הסרטן החמישי בשכיחותו בקרב נשים. מרבית המטופלות מאובחנות בשלב מתקדם של המחלה ולכן סרטן השחלה ידוע בכינויו "הסרטן החמקמק". 
"סרטן השחלה מקורו בדרך כלל באחת השחלות או החצוצרות, והוא מתפשט לחלל האגן והבטן במנגנונים שונים. תסמיני המחלה אינם ספציפיים אך השכיחים ביותר הינם תפיחות ואי נוחות בטנית, תחושת שובע מוקדם, ירידה בתיאבון, שינוי במתן שתן ובהעברת יציאות. כשליש מהחולות בסרטן שחלה בישראל הינן נשאיות של מוטציה (פגם גנטי) מולדת בגן BRCA. נשאיות BRCA הינן נשים עם סיכון גבוה מאוד לחלות בסרטן שד או שחלה ולכן נדרשות למעקב דו שנתי רב תחומי אשר כולל בדיקות דם, בדיקה גינקולוגית, בדיקה על ידי כירורג שד והדמיית שד (ממוגרפיה ו־MRI לסירוגין).
"מטופלות עם חשד לסרטן שחלה צריכות לעבור בירור שכולל בדיקה גופנית וגינקולוגית מלאה. הטיפול הראשוני בסרטן השחלה כולל ניתוח וכימותרפיה. חשוב לציין כי בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בהיצע שיטות הטיפול הקיימות, לצד עלייה בשיעורי הריפוי ובתוחלת החיים הממוצעת של החולות. מודעות לנושא והיענות טובה למעקבים גינקולוגיים תקופתיים, הם המפתח לאבחון מוקדם של המחלה ולשיפור הסיכויים להחלמה ולריפוי".