פחות משבוע לאחר שהמצילים אורן געדי ושלומי כחלון הצילו מטביעה שני נערים בחוף הלא מוכרז הסמוך לחוף פולג, שוב הצילו השניים חיים - הפעם נערה בת 13 שנסחפה לעומק הים.
2 צפייה בגלריה
מצילים את הנערה מטביעה בחוף לא מוכרז
מצילים את הנערה מטביעה בחוף לא מוכרז
מצילים את הנערה מטביעה בחוף לא מוכרז
(צילום: מצילי עיריית נתניה)
געדי , אחראי תחנת חוף פולג, היה השבוע (שלישי) במשמרת בעמדת המצילים בחוף פולג, כשלפתע בשעה 14:30 לערך הוא הבחין בשתי נערות נסחפות בזרם המים במרחק של כ-600 מטר דרומית ממגדל ההצלה בחוף פולג. "יצאתי במהירות יחד עם שלומי כחלון על אופנוע הים דרך הרוחצים אל המקום בו הבחנו בשתי הנערות'', הוא מספר. "כשהגענו למקום אחת הנערות הצליחה לחלץ את עצמה מהזרם והשנייה שנסחפה היתה באפיסת כוחות ובהיסטריה כי היא כבר היתה ממש בתוך המערבולת והזרמים של המים בעומק הזה. היא ממש פחדה".

מצילים נערה מטביעה בחוף לא מוכרז
(צילום: מצילי עיריית נתניה)

המצילים מוסיפים: "אם לא היינו מבחינים בנערה או היינו מגיעים אליה דקה באיחור, זה יכול היה להיות מאוחר מדי ולהסתיים בטרגדיה. אנחנו חוזרים ומבקשים, אל תלכו לחופים לא מוכרזים ותקשיבו להוראות המצילים''.
געדי מספר כי יש לא מעט טביעות בחוף הלא מוכרז שצמוד לחוף פולג. "אנחנו עובדים על האזור של חוף פולג, אבל כל הזמן עם העיניים על מה שקורה בחוף הלא מוכרז. שתי דקות אחרי שסיימנו עם ההצלה של הנערה, רצנו להציל עוד שתי בנות באותו החוף''.

2 צפייה בגלריה
המצילים אורן געדי (משמאל) ושלומי כחלון
המצילים אורן געדי (משמאל) ושלומי כחלון
המצילים אורן געדי (משמאל) ושלומי כחלון
(צילום: פרטי)

געדי מסביר: "מדובר בשטח מאוד גדול עליו פרוסים מתרחצים רבים שמעדיפים להרחיק לחוף הלא מוכרז ומסתכנים ברחצה במקומות בהם יש מערבולת וזרמים, כי הם לא מבינים את הסכנה ברחצה באזור שכזה. בגלל זה אנחנו כל הזמן צריכים להיות דרוכים ולבדוק טוב טוב את כל החוף כי זה קורה כל הזמן. בגלל זה החלטתי ממש לאחרונה להתחיל לצלם את מה שקורה בזמן החילוץ במצלמת גוף, כדי שזה יעורר את המודעות של אנשים לסכנה שקיימת ברחצה בחופים לא מוכרזים ושבזכות זה הם יבינו כמה חשוב שהרוחצים יקשיבו למה שהמצילים אומרים, לא ייכנסו למים סוערים ולא ירחצו בחופים לא מוכרזים".