תכירו את גל כהן, בן 28, מורה בביה"ס היסודי של גליל ים שלו זו השנה הראשונה שבה הוא משמש כמורה בבית ספר: "אני יודע שהמפגש האישי איתי מביא את הערך המוסף של שווה בן שווים".
2 צפייה בגלריה
גל כהן בכיתה
גל כהן בכיתה
גל כהן בכיתה
(צילום: עיריית הרצליה)
גל כהן בן ה-28 מהרצליה הפך להיות בין המורים היחידים בישראל בעלי לקות ראיה: "נולדתי עם ניוון רשתית", מסביר כהן, "זה מצב שבו הראייה מתדרדרת עם הזמן ושדה הראייה נסגר. זה תורשתי והתחיל בילדותי ממש כשהתחלתי ללכת. אמי הבחינה שאני מנסה להכניס את האוכל לעיניים ולא לפה והייתי נתקל בקירות. לקחו אותי לרופא מומחה שאבחן שיש לי ניוון רשתית. כיום יש לי עיוורון לילה, אני לא רואה רחוק ושדה הראייה שלי מצומצם מאוד.

2 צפייה בגלריה
כהן. "אמרו לי שאני לא נראה עיוור"
כהן. "אמרו לי שאני לא נראה עיוור"
כהן. "אמרו לי שאני לא נראה עיוור"
(צילום: עיריית הרצליה)

"יש לי מקל נחייה ופיתחתי דרכים לזהות דברים כמו צבעים, צורות ומקומות מוכרים. בעקבות שיחות עם הורי, יצרתי יחד עם אבי מופע מוסיקלי שמדבר על דיאלוג שבין הורים לילדים. בסוף אחד המופעים ניגשה אלי איריס מנהלת ביה"ס גליל ים ואמרה שהיא רוצה שאהיה חלק מצוות המורים בביה"ס וקיבלתי בשמחה את הצעה.
"בשיעור הראשון שאלתי את הילדים מי רוצה להיות העוזר שלי וכל הילדים הצביעו, זה ממש ריגש אותי. אחד הילדים אמר שאני לא נראה עיוור. שאלתי את הילדים איך צריך להיראות עיוור? והם אמרו שאין לי משקפיים כהים ולכן אני לא נראה עיוור. הסברתי להם שניתן לזהות עיוור גם לפי מקל ההליכה ולא רק לפי הסטראוטיפ . מעבר לזה שאני מלמד מוסיקה אני יכול לתת לתלמידים הבנה עמוקה יותר של הדברים והם גם לומדים כיצד לקבל את השונה.
קראו גם >>>>
"החזון שלי הוא שבסוף השנה ניצור מופע מוסיקלי והילדים יוכלו להביע את עצמם דרך כלי נגינה או שירה. בתור אדם עם לקות אני חושב שיש הרבה בורות, אבל אני מאמין בדיאלוג ויודע שהמפגש האישי איתי מביא את הערך המוסף של שווה בן שווים".