קדחת הנילוס המערבי: אמש (ראשון) אומתה אבחנתם של שלושה חולים עם נגיף קדחת הנילוס. החולים אושפזו במרכז רפואי מאיר במהלך הימים האחרונים והם סובלים מתחלואה של מערכת העצבים המרכזית. מצבה של חולה אחת מוגדר קשה, חולה נוספת במגמת שיפור וחולה נוסף שוחרר לביתו. שלושת החולים תושבי אזור השרון.
3 צפייה בגלריה
קדחת הנילוס המערבי מכה בשרון
קדחת הנילוס המערבי מכה בשרון
קדחת הנילוס המערבי מכה בשרון
(צילומים: שאטרסטוק)
כזכור, המשרד להגנת הסביבה פרסם לפני מספר ימים כי נלכדו יתושות נגועות בקדחת מערב הנילוס באזור הצפון מערבי של מועצה אזורית דרום השרון. היתושות הנגועות בנגיף נמצאו בלכידות שבוצעו במהלך השבועיים האחרונים. אמש פורסם כי במבצע ניטור במרכז הארץ לכד המשרד להגנת הסביבה יתושות נגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס באזור רמת השרון והרצליה.
המשרד להגנת הסביבה עדכן את המועצה האזורית על הימצאותן של יתושות נגועות בשטחה, והורה על הגברת הניטורים באזורים הנגועים, ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי.

3 צפייה בגלריה
יתוש עוקץ. המחלה עוברת לרוב לאחר מספר ימים
יתוש עוקץ. המחלה עוברת לרוב לאחר מספר ימים
יתוש עוקץ. המחלה עוברת לרוב לאחר מספר ימים
( צילום: שאטר סטוק)

פרופ' מיכל חוברס, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית: "התחלואה בקדחת הנילוס נוטה להיות קשה יותר בקרב אנשים מבוגרים ובקרב אנשים עם דיכוי המערכת החיסונית. כיוון שאין טיפול או חיסון למחלה הדרך היחידה להתמודד עמה הינה מניעתית ועל כן יש להקפיד על טיפול במקורות מים עומדים והימרחות נגד יתושים".

3 צפייה בגלריה
יתוש
יתוש
יתוש
(צילום אילוסטרציה: pixabay)

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה פועל בתיאום עם משרד הבריאות והנחה את המועצה האזורית דרום השרון כיצד לפעול. במקביל, המשרד להגנת הסביבה מבקש לחדד הנחיות לכלל הציבור, ולתושבי דרום השרון בפרט, במטרה לצמצם את הסיכון להדבקה בקדחת מערב הנילוס. צמצום הנגיעות והתחלואה תלוי גם בהתנהגות אחראית ומושכלת מצד הציבור ויש להקפיד על ייבוש מקורות מים עומדים בסביבת המגורים ולנקוט באמצעי המיגון המומלצים, לשם צמצום מפגעי היתושים והפחתת הסיכון להדבקה במחלה".

קראו גם:

קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על-ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים באמצעות עקיצת יתושים שניזונים מעופות נגועים.
תקופת הדגירה של המחלה מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה, נמשכת כ-5 עד 21 ימים והמחלה נמשכת לרוב 3-6 ימים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. המחלה לרוב מאופיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים אפשריים הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.