שב"כ חשף אתמול (רביעי) שסיכל פעילות אירנית לגיוס אזרחיות ישראליות יוצאות פרס עבור אירן תמורת כספים. כך עלה במסגרת חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ויאחב"ל להב 433 במשטרת ישראל.
1 צפייה בגלריה
איש הקשר "ראמבוד"
איש הקשר "ראמבוד"
איש הקשר "ראמבוד"
(צילום: מסך פייסבוק)
קראו גם >>>
לפי הפרטים שהותרו לפרסום, במסגרת המעקב הממושך אחר הפעילות וחקירותיהן של החשודות, עלה כי החשודות קיימו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני. בחקירות נאספו ראיות רבות, ובהתאם הוגשו כתבי אישום נגדן. הפניה אל האזרחיות הישראליות נעשתה ברשת ה"פייסבוק", בידי מי שהתחזה בפני רובן כיהודי המתגורר באיראן, בשם "ראמבוד נמדר".
לבקשת "ראמבוד", נמשך הקשר בינו לבין החשודות באמצעות אפליקציית "ווטסאפ". זאת, תוך שהוא נמנע, בשיחות צ'אט מצולמות שניהל עימן, מלחשוף את פניו, בטענה שהמצלמה שברשותו מקולקלת. יודגש, שחרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, המשיכו חלקן את הקשר עמו, הסכימו לבצע עבורו משימות שהטיל עליהן, וקיבלו ממנו כספים.
במהלך החקירה עלה שמה של תושבת כפר סבא בת 47 כמי שהעבירה בשתי הזדמנויות שונות כספים מ"ראמבוד". הכספים נתקבלו באמצעות קרובת משפחתה שהגיעה מאיראן לביקור בישראל, וכן במסגרת פגישה עם שליח מטעמו של "ראמבוד" בתורכיה.
שמות המעורבים אסורים בפרסום וזאת מתוקף החלטת בית המשפט ובהתאם לצו איסור פרסום שניתן לבקשת סניגוריהם של החשודים.