ביום שישי האחרון הוגשו למוקדים העירוניים, 43 תלונות על דוכני הנחת תפילין בכפר סבא, הוד השרון, רמת השרון והרצליה. התלונות הוגשו על ידי ארגון "ישראל נאורה" שטענו כי מדובר בדיווח שבועי על דוכני ההחזרה בתשובה "להגדלת המודעות למפגע", יצירת לחץ על העיריות לחייב כל דוכן להחתים על הסכמה הורית לפני פנייה לקטינים, וצמצום דרמטי של הנוכחות החב"דית בערים הנאורות, כך לדברי הארגון.
2 צפייה בגלריה
דוכן הנחת תפילין
דוכן הנחת תפילין
דוכן הנחת תפילין
(צילום: ישראל נאורה)
לדברי יו"ר הארגון, נאור נרקיס, מדובר בתכנית אסטרטגית ל"שינוי המציאות בשטח": "שלב א׳: קבוצת פעילים שמדווחים באופן שבועי על דוכני ההחזרה בתשובה להגדלת המודעות למפגע. שלב ב׳: ליצור לחץ על העיריות לחייב כל דוכן להחתים על הסכמה הורית לפני פנייה לקטינים ואיסור מוחלט לחלק פיצות או מתנות בתמורה לחשיפה לתכנים דתיים. שלב ג׳: צמצום דרמטי של הנוכחות המיסיונרית בערים הנאורות ואיום על כל מיסיונר שיפנה לקטינים ללא אישור הורי. שלא יתקרבו לילדי הציבור הנאור".

2 צפייה בגלריה
דוכן הנחת תפילין
דוכן הנחת תפילין
דוכן הנחת תפילין
(צילום: ישראל נאורה)

נרקיס, פתח את הארגון, לדבריו כדי להקים כח פוליטי, שיאפשר לו בעתיד להיכנס לכל ממשלה שתקום בישראל ולהפוך את המרחב הציבורי בישראל לליברלי וחילוני יותר. התלונות שהוגשו בסוף השבוע האחרון היו חלק ממגמה זו.
קראו גם:
לצד דברי שבח על התלונות שהוגשו, הייתה גם ביקורת. יוני קדם ואיציק אוחנה, מייסדי הבלוג הפופולרי "הרבנית של האינסטגרם" הגיבו: "שנאת הדת היהודית במדינת היהודים שוברת שיאים חדשים ועצובים: גוף בשם ״ישראל נאורה״ הגיש בשישי האחרון 43 תלונות על דוכני הנחת תפילין. התלונות הוגשו לרשויות המקומיות השונות, ובין היתר דוכני התפילין תוארו שם כ״מפגע״ וכ״ערימת אשפה״".