"מגלגלים זיכרון": תושב הרצליה המתמודד עם מוגבלות פיזית קשה מוביל מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה בה הוא חבר שהלכו לעולמם.
3 צפייה בגלריה
עמית ושימי. "מגלגלים זכרון"
עמית ושימי. "מגלגלים זכרון"
עמית ושימי. "מגלגלים זכרון"
(צילום: בית הגלגלים)
עמית אונגר, המתגורר בהרצליה, יחד עם שימי חסאן, 2 עובדים ותיקים בעמותת בית הגלגלים המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות קשות, יזמו והקימו אתר הנצחה מיוחד בשם "מגלגלים זיכרון". מטרת האתר היא להנציח את זכרם של חניכי, בוגרי ועובדי בית הגלגלים שהלכו לעולמם, וביניהם גם את ארבעת הנופלים בשבת השחורה ב-7 באוקטובר.

3 צפייה בגלריה
אתר ההנצחה
אתר ההנצחה
אתר ההנצחה
(צילום: בית הגלגלים)

עמותת בית הגלגלים, הפועלת מזה למעלה מ-40 שנה, מפעילה בית בהרצליה יחד עוד חמישה בתים הפרוסים ברחבי הארץ, המהווים בית שני ומעניקים סיוע למאות בני נוער ובוגרים עם מוגבלות פיזית. במסגרת הפרויקטים השונים, העמותה פועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה ולקידום זכויותיהם.

3 צפייה בגלריה
עמית אונגר. האדם לפני המגבלה
עמית אונגר. האדם לפני המגבלה
עמית אונגר. האדם לפני המגבלה
(צילום: עיריית הרצליה)

עמית, בן 53 עם שיתוק מוחין קשה ועיוורון מלידה, הוא העובד הוותיק ביותר בעמותה. החיבור שלו עם העמותה אורך כבר 34 שנים, מתוכן 28 שנים כעובד בשכר במגוון תפקידים. לפני כשנתיים, שיתף עמית את חברו הטוב שימי - בן 40 עם ניוון שרירים קשה, המשתתף במרכז היום 'גלגל התנופה' של בית הגלגלים - ברעיון לחדש את פרויקט ההנצחה שהתקיים בעבר בעמותה. שימי, שאחיו ברק, שהיה חניך בבית הגלגלים, נפטר לפני שנים - נרתם מייד לסייע, והתנדב להקים את האתר ולתחזק אותו, לזכרו של אחיו.
האתר, עליו עבדו שימי ועמית במשך שנתיים, כולל דפי זיכרון על כל נפטר מקהילת בית הגלגלים, כאשר את הדף ניתן לשתף בפייסבוק וכן להדליק נר לזכר הנפטר. את חיפוש הנפטר באתר ניתן לבצע על פי שם, בית הגלגלים אליו הוא השתייך, חודש הפטירה או שנת הפטירה.

קראו גם:

"אנו גאים בעמית ושימי, בהובלת המיזם הזה כמו גם מיזמים נוספים, הם מיישמים הלכה למעשה את חזון בית הגלגלים - עצמאות ושיוויון", אומר מנכ"ל עמותת בית הגלגלים אביב שפיגלמן. "הנצחת זכרם של חברינו שאינם עוד עמנו היא חלק בלתי נפרד מ-45 שנות המורשת והערכים של בית הגלגלים. אנו מזמינים את הציבור להיכנס לאתר, להכיר את הסיפורים המופלאים, לקחת חלק בשימור זיכרונם ולצמוח יחד מתוך הכאב".