חוק החמץ שיזם חה"כ משה גפני (יהדות התורה) אושר שלשום (שלישי) סופית במליאה. לפי החוק, ההחלטה אם לאפשר הכנסת חמץ בחג הפסח לבתי החולים תהיה בידי מנהליהם. אם מנהל בית החולים החליט על איסור הכנסת חמץ למקום, עליו לדאוג כי הוראות איסור והגבלת החמץ יפורסמו בהתאמה באתר בית החולים ובשלטים שיוצבו במקום.
2 צפייה בגלריה
בידוק ביטחוני בכניסה לבית החולים מאיר
בידוק ביטחוני בכניסה לבית החולים מאיר
בידוק ביטחוני בכניסה לבית החולים מאיר
(צילום: שאול גולן)
בנוסף, בית חולים שיחליט על איסור הכנסת חמץ יאכוף זאת באמצעות מאבטחיו שיידרשו לבדוק את תיקי המבקרים בבתי החולים, במטרה למנוע מהם להיכנס עם מוצרים שאינם כשרים לפסח.
פנינו לבתי חולים באזור השרון, בהם בית החולים לניאדו בנתניה, בית החולים מאיר בכפר סבא ובית החולים הלל יפה בחדרה, במטרה לברר האם כבר ניתנה הנחיה בנושא ואיך מתכוון בית החולים לפעול בעניין.
מבית החולים לניאדו בנתניה נמסר כי "אנו נפעל בהתאם להוראות החוק, כפי שפעלנו לאורך כל השנים בהתאם לחוק".

2 צפייה בגלריה
חדר המיון בבית חולים מאיר
חדר המיון בבית חולים מאיר
חדר המיון בבית חולים מאיר
(צילום: דוברות בית החולים)

מבית החולים הלל יפה בחדרה נמסר כי ''כמדי שנה, לקראת פסח, בית החולים מפרסם שילוט המבקש מהציבור להימנע מלהכניס חמץ ולהתחשב בצרכי ציבור שומר הכשרות".
מבית החולים מאיר בכפר סבא נמסר כי ''אנחנו נפעל כפי שתמיד פעלנו עפ״י החוק''.
בדקנו עם עובדי בית החולים מה הם חושבים על החוק. בשיחה עם אחות העובדת במשמרות במחלקת טיפול נמרץ באחד מבתי החולים התברר כי הנושא כבר עלה לפני כשבועיים, תוך שהעובדים מתבקשים להסביר לחולים את הדרישה לא להכניס חמץ.
''אני אישית לא רואה בזה בעיה", אומרת האחות. "כשאני נוסעת לחו"ל ויש חוק להסיר נעליים אני אעשה זאת בשביל לכבד ומבחינתי זה גם המקרה לגבי חוק החמץ. במיוחד שעד היום הערבים תמיד כיבדו את היהודים ששמרו על אוכל כשר. בעיניי, זה לא חוק בעייתי כי אם חלק מהחולים שומרים פסח, אז למה לא לכבד אותם?''.

קראו גם:
עובד נוסף בבית חולים בשרון מספר שעם אישור החוק עדכנו את העובדים שיוצבו שלטים בכניסה, שזוהי בעיניו גם דרך ליישר קו עם הדרישה. לטענתו, ''זה היה ברור שהחוק הזה יעבור כי גם ככה חדרי האוכל פה עוברים הכשרה לפסח והם אלה שמספקים אוכל למאושפזים. ממה שאני יודע יש לחדר אוכל תעודת כשרות''.