ביום חמישי האחרון נעצר ניר גייגר מכפר סבא במחאת ההיטקיסטים בהרצליה פיתוח, והועבר לתחנת המשטרה בגלילות. עשר שעות שהה גייגר במעצר זאת למרות שניסה לסייע לשוטרים שגדר שנפתחה לא תיפול עליהם. הסרטונים שתיעדו את האירוע הוכיחו את צדקתו והוא שוחרר.
2 צפייה בגלריה
ניר גייגר ברגע המעצר
ניר גייגר ברגע המעצר
ניר גייגר ברגע המעצר
(צילום: פרטי)
בפוסט שכתב גייגר הוא שיתף: "נעצרתי על ידי המשטרה, במהלך הפגנה שקטה בצומת הסירה, באשמת התפרעות, אי ציות לשוטר, נזק לרכוש, ובעיקר על ניסיון לפרוץ גדר ולעודד מפגינים לחסום את כביש 2, בעקבות זאת נעצרתי לעשר שעות בתחנת משטרת גלילות. הרשו לי רגע לעשות ביבי ולומר שתפרו לי תיק, ההבדל הוא שלמזלי יש לי הוכחות.
"מרגע שנעצרתי החלו גל של אנשים טובים, ובראשם עו"ד הדין שירה קדר (שעובדת בהתנדבות עם עצורי המחאות ועושה עבודת קודש) לחפש סרטונים שמוכיחים שהמשטרה לא דוברת אמת ועצרה את הבן אדם הלא נכון. בזמן שנחקרתי, שמעתי מאות אנשים, שעזבו הכל ונעמדו מחוץ לתחנת המשטרה ושרו במשך שעות "שחררו את ניר, קחו את בן גביר" בזמן שהחוקרת מטיחה בי שקרים.

2 צפייה בגלריה
ניר גייגר בשחרור
ניר גייגר בשחרור
ניר גייגר בשחרור
(צילום: פרטי)

"השוטרים סרבו לצפות בסרטונים שהשיגה עורכת הדין קידר, בה רואים את מה שקרה באמת שוטר יס"מ החזיק גדר עירייה כדי למנוע ממפגינים לעבור למדרכה, בשלב מסוים הגדר נפתחה והחלה ליפול על השוטר, החזקתי אותה ביחד איתו כדי שלא תיפול עליו, אז עבר שוטר נוסף, צעקתי לו שהגדר נופלת, הוא אמר "אז תחזיק" בטון מזלזל ונתן לי גדר נוספת, בסרטון גם רואים שהוא נותן לי טפיחה ידידותית. כאמור למזלי הרב הכל מצולם.
תא המעצר היה חוויה מרתקת, ישבתי עם עצור שריסס גז מדמיע על מפגינים, בן אדם טוב במהותו, שאיבד את הדרך. שני חבר'ה מבית חנינה אחד מהם שף של אייל שני, שנעצרו בגלל שיטור יתר, והמון שוטרים, שעובדים קשה מאוד, במשכורת נמוכה, ללא תוספת שכר על שעות וימים נוספים שהם מחויבים לעשות.
קראו גם:
"חלקם אף לחשו לי באוזן שהם מוכנים לספוג את זה אבל העיקר שהמחאה לא תעצר. גם אלה שלא מסכימים עם אופן המחאה, עדיין תומכים במהות המחאה ומבינים שהם נדפקים גם כן מהשלטון. בלי לציין שמות, תודה לשוטר שהרגיע אותי בהתחלה (למרות שהייתי רגוע לגמרי, אבל ראו שאיכפת לו)
"ובעיקר לשוטר שהבין ש"בלשון המעטה" מישהו מלמעלה עושה לי דווקא, ונלחם מבפנים שלא יעבירו אותי ללילה באבו כביר, גם בזכותך ישנתי בלילה בבית. תמשיכו להאבק כדי לדאוג לעתיד ילדינו, אל תגררו לצעקות ואלימות, תוכיחו שאפשר לשנות גם בשירה, נחישות ואהבה ובעיקר אל תתייאשו".

מדוברות המשטרה טרם נמסרה תגובה.