שני רימונים מסוג הלם וגז הושלכו והתפוצצו ברחבת הכניסה של פיצוציה ברחוב ויצמן בכפר סבא, וזה ארע בלילה שבין חמישי לשישי האחרון. אזרח שראה את הארוע, החליט לנהל מבצע של מרדף אחרי משליכי הרימון שנמלטו מהמקום ברכב גיבוי ובאופנוע הימלטות. תוך כדי דיווח למשטרה על המרדף הפרטי שלו, הוא הוביל את השוטרים עד למיקומם בבריחה, והם נעצרו כבר בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
בתום מרדף דרמטי שלושת העבריינים נעצרו
בתום מרדף דרמטי שלושת העבריינים נעצרו
בתום מרדף דרמטי שלושת העבריינים נעצרו
(צילום המחשה בלבד: מצלמות אבטחה)
קראו גם >>>
מרדף דרמטי ביותר התנהל במוצאי השבת האחרונה בין כפר סבא, כאשר רכב גיבוי שסייע לקטנוע נמלט, תעתע באזרח הרודף ובניידות משטרה שהצליחו לבסוף לעצור את החבורה שכללה שלושה עבריינים מוכרים מכפר סבא המזוהים עם כנופיה מוכרת מהעיר.
כל זאת קורה על רקע מלחמת הכנופיות שמשתוללת בקו כפר סבא פתח תקווה בקרב שתי כנופיות אלימות שמקורן בכפר סבא, והיא גורמת לעיר להיות דומה במפת הפשיעה למלחמת קרטלים אכזרית בטיחואנה שבמקסיקו.
הקיוסק מזוהה עם עבריין מוכר מאחת הכנופיות, ומוכר גם ללא מעט בעלי עסקים בעיר ובשרון. מדובר במי שלו סכסוך מוכר וידוע עם עבריין מוכר לא פחות מכנופיה אחרת, וזהו סכסוך עקוב מדם. כך בפירוש ניתן לומר.
לארוע הרימונים קדמה הצתת רכב שהתרחשה בלילה שבין חמישי לשישי האחרון. הרכב שייך לבחור המוכר למשטרה, שגם לו היכרות עם העבריין מהקיוסק. כתוצאה מההצתה ניזוקה מהאש גם משאית של אזרח שלא קשור ואין לו חלק במאבק בין שתי הכנופיות.
לכל אלה קדמו כמובן "דיבור נגוע" במפגש בין הצדדים בתחנת דלק. שיחה לא נעימה שהובילה אחריה לארוע של דקירת יריב, ירי ורימונים מן העבר הנפגע, והצתות הדדיות ופגיעות נוספות.
מכל זאת צריך לדעת, שהמשאבים של משטרת כפר סבא לא יכולים לטפל בסכסוך המסוכן הזה לציבור ולסביבה. גם מרחב השרון אליו כפופה תחנת המשטרה המקומית, צריך היה לעצור את כל הטיפול האחר בפשיעה בשרון, רק על מנת לטפל בסכסוך פלילי זה. הבעיה היא בהבנה עומק הבעיה של מחוז המרכז בפיקודו של ניצב אבי ביטון. זאת מאחר ולסכסוך זה קשורים עוד שני ארגוני פשע גדולים באמת, ואחד מהם הוא ארגון משפיע מהמגזר הערבי.