"בואו נדאג להם לבית חם": ארבעת ילדיה של דיאנה דדבייב ז"ל שנרצחה על ידי בעלה השוטר לפני כחצי שנה לעיניהם זקוקים לבית חם. ארבעת הילדים מטופלים מאז הרצח שזעזע את המדינה על ידי אימה של דיאנה ומשפחתה המנהלת מאבק בלתי נתפס של משמורת עליהם. בשל מאבק זה, כל הכסף שגוייס עבור הילדים ורווחתם מוקפא "כי הרווחה טרם החליטה מי יהיה האפוטרופוס עליהם".
3 צפייה בגלריה
דיאנה דדבייב ז"ל. מאבק על המשמורת
דיאנה דדבייב ז"ל. מאבק על המשמורת
דיאנה דדבייב ז"ל. מאבק על המשמורת
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
כזכור, בתחילת חודש פברואר השנה נרצחה דיאנה על ידי בעלה השוטר אמיר רז לעיני ילדיהם. מכתב האישום, עולה כי רז ירה למוות בדדבייב מול ארבעת ילדיהם בני ה-7, ה-4, ה-3 והשנה. בנוסף, הוא מואשם שתקף את בתו בת ה-7.
כתב האישום מתאר כי בשעות הבוקר של יום שישי ה-5 בפברואר, בין בני הזוג החל ויכוח מילולי בעקבות החשד של דיאנה כי בעלה בוגד בה. במהלך הוויכוח, היא שפכה על אמיר כוס קפה פושר. בשלב זה, גמלה בליבו של רז ההחלטה להמית את דדבייב. לצורך כך, הוציא רז חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לשלושת ילדיו הגדולים, הושיב אותם על כיסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. בסמוך לכך, נטל רז סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים, והניחה על שולחן פינת האוכל.
3 צפייה בגלריה
אלי אליהו. "לא נתפס"
אלי אליהו. "לא נתפס"
אלי אליהו. "לא נתפס"
(צילום: פרטי)
כאשר דיאנה הבחינה בילדיה כשהם כבולים לכיסאות, היא כעסה וצעקה לעבר רז לפשר מעשיו. בתגובה, הוא החל להכות אותה לעיניי הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, ובסמוך אליה הצמיד את ידו לצווארה וחנק אותה בחוזקה. במהלך המאבק, צעקה דיאנה לבתה בת ה-7 לקרוא לשכנה לעזרה.
למשמע קריאות אמה, הצליחה הילדה להשתחרר מהקשירה. היא ניסתה להגיע למדרגות על מנת להגיע לשכנה כדי שזו תסייע לאמה, אך רז משך את בתו בחוזקה בידה, הפיל אותה על המדרגות וגרם לה לחבלות.
דיאנה, שחששה לחייה, ניסתה לפתוח את דלת הבית במטרה להימלט, אך הנאשם מנע זאת ממנה, סגר את הדלת, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה פעמיים בירך השמאלית שלה. דיאנה המשיכה להיאבק ברז, ניסתה ללא הצלחה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הוא הוציא את האקדח שלו מתוך הנרתיק. לעיני ארבעת ילדיהם, תוך שדיאנה מתחננת על חייה, אמיר ירה כדור בה אחד בחלק האחורי של ירך ימין שלה – ולאחר מכן ירה לעבר ראשה של דיאנה. מיד לאחר מכן, הוא קרא לעבר ילדיו הבוכים: "יש! עכשיו אין אמא".
משפט של רז נפתח בחודש מרץ, ובמקביל הוא החל לנהל מאבק על משמורת ילדיהם הנמצאים בטיפול מסור אצל משפחתה של דיאנה. הפעיל החברתי והיוטיובר אלי אליהו מכפר סבא התגייס למען רווחתם של הילדים ופתח בקמפיין ארצי לגיוס כספים עבורם. כעת מתברר כי כספים אלו מוקפאים בקרן שנפתחה עבורם בשל המאבק על המשמורת.
3 צפייה בגלריה
דיאנה רז ז"ל ובעלה שרצח אותה
דיאנה רז ז"ל ובעלה שרצח אותה
דיאנה רז ז"ל ובעלה שרצח אותה
(צילום: פרטי)
אליהו: "זוכרים שלפני חצי שנה גייסנו כסף ל-4 הילדים של דיאנה שנרצחה ע"י בעלה? אז אחרי שהוא קשר את הילדים וגרם להם לצפות ברצח של אמא שלהם, ואחרי שהוא סירב לתת לילדים טיפול פסיכולוגי, עכשיו, המשפחה לא יכולה לגעת בכסף עד שהרווחה יחליטו מי האופוטרופוס...כי למרות שהוא רצח את אישתו מול עיניהם הוא עדין האפוטרופוס והכסף כלוא.
כעת, סוף סוף אחרי חצי שנה, סבתא שלהם מצאה בית שמתאים לצרכים של כל הנפשות, ואני מגלה שעכשיו היא עוברת משבר ענק כי היא לא הצליחה למשוך את הכסף מהקרן וכל החסכונות של החיים שלה כבר יצאו על הטיפול בילדים... בואו נעזור לה ונתרום הפעם כסף ישירות לחשבון של המשפחה שיוכלו לעבור דירה בראש שקט ולקנות את הריהוט והציוד הנדרשים בשביל 4 הילדים. סומך עליכם שתעזרו ותתרמו ובואו נדאג לבית חם לילדים האלה".

שם חן- מריאנה דיין

בנק - לאומי 10

מספר חן - 30515527

סניף 601

סיבת ההעברה - תרומה