השנה יתקיים פסטיבל רחובות הבינלאומי לפסלים חיים. מדובר בפסטיבל ה-12 במספר וגם השנה הוא צפוי לארח עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ, שייהנו מאומנות משובחת, אינטראקטיבית ומרהיבה המתאימה לכל גיל. שבימי הפסטיבל הקהל הרחב יזכה לפגוש עשרות פסלים ש"מתעוררים לחיים" בשלל דמויות צבעוניות, מרתקות וססגוניות. מיטב אמנים מהארץ ומהעולם לוקחים חלק בפסטיבל, ולצד עשרות האמנים הישראליים.
2 צפייה בגלריה
אסתר עזר צברי
אסתר עזר צברי
אסתר עזר צברי
(צילום: פרטי)
בין המיצגים השנה תשתתף אסתר עזר צברי, בת 46, מכפר סבא, היטקיסטית לשעבר, שאחרי 20 שנה בהייטק מאסה במקצוע והחליטה לעשות שינוי ולבחור במקום בכסף – באושר האישי שלה. אסתר 20 שנה עבדה בתחום המחשבים, מצד אחד זה סקרן אותה ומצד שני ידעה גם שתרוויח לא רע בכלל. עם סיום לימודי הנדסת תוכנה התקבלה מיד לעבודה והקריירה החלה לנסוק.

2 צפייה בגלריה
אסתר עזר צברי
אסתר עזר צברי
אסתר עזר צברי
(צילום: ניקול די קסטרו)

למעשה, אסתר נזכרת, איך תמיד היתה עצובה. היא הרגישה שזה לא נכון עבורה אך לא היה לה את האומץ הנדרש לעזוב הכל ולהתחיל הכל מחדש. בזמן שהמשיכה לעבוד בהייטק נרשמה בימי שישי ללימודי ליצנות בסמינר הקיבוצים ובסופו של דבר היא החליטה ללכת עד הסוף – מופעי רחוב, בתי ספר, בתי חולים, זה מה שהיא רוצה ובוחרת לעשות. למרות הביקורת שהמשיכה להגיע מבחוץ, אסתר הרגישה שמצאה את עצמה, הפרצופים של "איך זה יכול להיות שעברת מתפקיד של מתכנתת ואשת רשת של מחשבים לליצנית" מגיעים כל הזמן והיא מצידה כבר עונה לכולם היום שהיא בוחרת להיות מאושרת ושמחה על הבחירה מדי יום ביומו.
לימים אסתר בחרה להעמיק ונרשמה ללימודי ליצנות רפואית אצל טליה ספרא בסמינר הקיבוצים ועם סיום הלימודים החלה להופיע בפסטיבל רחובות עם תלמידים נוספים ומאז עברו כבר 5 שנים.
כיום ממשיכה ועובדת עם מייצגים שאסתר יצרה ועובדת בבתי ספר כליצנית חינוכית במרכז לליצנות חינוכית בשיטת טליה ספרא .
קראו גם:

לרעיון של פסל חי תמיד חלמה עוד כשהבנות שלה עוד היו קטנות (4,7),רק לא ידעה איך מגיעים ועובדים בעולם הקסום הזה: עולם של צבע, של יצירה, של אמנות, של תרבות, עולם שכולו טוב.
כשאסתר פוגשת אנשים שלא טוב להם בעבודה היא מיד אומרת להם "תקפצו מהצוק" , פשוט תעשו זאת בלי לפחד. ואת שארית זמנה היא משקיעה במדידות, תכנונים, יצירה, עבודה צמודה עם מעצבת השמלה שלה קרולין אטון והיא חושפת שהפסל הנוכחי שלה הולך להיות נגנית על נבל.