לרגל יום הבליינד דיי - יום ההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה בישראל שחל היום (שלישי) הכירו את עמית אונגר, תושב הרצליה, בן 52.
2 צפייה בגלריה
עמית אונגר. האדם לפני המגבלה
עמית אונגר. האדם לפני המגבלה
עמית אונגר. האדם לפני המגבלה
(צילום: עיריית הרצליה)
עמית נולד עם שיתוק מוחין כתוצאה מחוסר חמצן בשק הלידה, מה שהוביל לפגיעה מוחית שהשפיעה קשות על תפקודי הגפיים והראייה שלו - עמית רואה חלש מאוד, ורק בעין אחת, ומגיל 13 הוא מתנייד בכיסא גלגלים. משפחתו של עמית בחרה לעבור להרצליה לאחר שגילתה כי היא אחת הערים הנגישות ביותר בארץ.

2 צפייה בגלריה
מגשימים חלומות בבית הגלגלים
מגשימים חלומות בבית הגלגלים
מגשימים חלומות בבית הגלגלים
(צילום: באדיבות בית הגלגלים)

אירוע שחווה בילדות, הביא את עמית לקבל החלטות הרות גורל: "סבתא שלי הייתה לוקחת אותי בחופשות באוטובוס, ולפני 40 שנה לא היו אוטובוסים נגישים. הייתי עולה לאוטובוס בישיבה, מדרגה-מדרגה, זוחל עד הכיסא, ומתיישב בעזרת מישהו. היו פעמים שהנהג צעק על סבתא שלי שתחבורה ציבורית היא לא בשביל אנשים כמוני והיא הייתה עומדת על זה שכן. באחד מהמקרים האלה גמלתי בליבי החלטה שכשאגדל, אפעל לעזור לאנשים עם מוגבלות".
כיום עמית עובד בבית הגלגלים בהרצליה, המסייע לאנשים עם מוגבלות פיזית, ובנוסף, לפני כ-10 שנים הקים עם חבריו את מיזם "החוויה המתגלגלת" – סדנה קבוצתית של בית הגלגלים, המאפשרת היכרות חווייתית עם עולמם של אנשים עם מוגבלות.
קראו גם:
עמית אומר שהחברה צריכה ללמוד להכיל אנשים עם מוגבלויות וכך היא תהיה טובה יותר. "תמיד להסתכל על האדם ורק אחר כך על המגבלה שאיתה הוא מתמודד. לא ההיפך, האדם הוא לפני המגבלה. אנחנו רוצים להיות שווים, אנחנו רוצים שיתנו לנו את התנאים שנוכל לצמוח ולפרוח".
עמית מציין שכיום הוא מסופק מכל מה שהוא עושה וכי הוא הגיע להצלחות בזכות המשפחה החמה והמדריכים המסורים של "בית הגלגלים" שנתנו לו את הכלים לעזור לעצמו ולחבריו. בימים אלה, מקים עמית עם שותפים, אתר אינטרנט לזכר אנשים עם מוגבלות שהלכו לעולמם.