אבירם כהן (29) מכפר סבא, התחיל לספר בגיל 16 בתוך מקלט בלי שום רקע וניסיון, סיפר בצבא שלוש שנים, למד בלונדון עיצוב שיער ואז פתח את "המספרה" בכפר סבא. כיום הוא חולם לשנות את העולם עם בשורה חדשה ומהפכנית בתחום: "פחות גילוח, יותר פאות". סרטון שהפיץ בעניין בשם "fade out" הפך ויראלי וחורך את הרשתות.
1 צפייה בגלריה
אבירם כהן. לא להיות מקובעים
אבירם כהן. לא להיות מקובעים
אבירם כהן. לא להיות מקובעים
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
איך התחיל הרעיון?
"אני ידעתי שיש עניין בעייתי לספר פאות מבחינה הלכתית, בתור ילד גדלתי לתוך הסיפור הזה. עם הזמן הייתי אחד החלוצים שייבאו לארץ תספורת שנקראת "skin fade", שזה תספורת היום שרואים בכל פינה, תספורת של גילוח בצדדים על האפס. מגיל 16 ועד לפני חודש הייתי מספר ככה, התספורת הייתה היסטרית, ראו אותה בטלוויזיה, באינסטגרם ושחקני כדורגל שעשו אותה. לאחר מכן ראיתי שברמה האופנתית כל התספורות האלה הן סוג של העתק הדבק, ברמה שכבר בא לי להקיא ממנו, בתור אומן רציתי לחדש, אני סולד מלהיות מיינסטרים, תמיד הייתי מורד וחדשני".
ואז בלילה אחד התעורר כהן ורשם לעצמו מה הוא רוצה לשנות. "כתבתי שיש מראה ערום, מראה מרוט, כתבתי ששיער צריך שיהיה לו סיפור, שלא ישחיתו אותו. בסרטון שפרסמתי, אמרתי שאני לא מתכוון לילדים עם אופניים חשמליים. גבר אמיתי בעיניי זה גורג' קלוני, אביב אלוש, רציתי להראות שגבר לא חייב ללכת עם שיער ארוך, אבל שלא ייראה כמו עוף עם שיער מרוט. בנוסף לגלח כל הזמן בצד זה הורס את העור, השיער בצדדים שמורידים בגילוח גדל לא טוב אחר כך וברמה הרוחנית זה גם פוגע בשפע".
איזה תגובות קיבלת?
"הלקוחות שלי שמחו, הם מאוד סומכים אליי שייצאו טוב. חלקם אמרו שהם מאוד מזדהים עם הרעיון".
איך אתה מתכוון לקדם את הבשורה?
"זה כבר הרבה מעבר למספרה, זו היתה המטרה שלי. לפנות לספרים, לילדים, להסביר להם שאפשר גם אחרת, שבן אדם לא יפחד להיראות מקורי ולא כמו החבר שלו. הרבה מאוד ספרים היום יודעים לעשות תספורת אחת. אנחנו עושים השתלמויות שהם על טהרת המספריים, ליצור דברים חדשים ואחרים, להיות מיוחדים ולא מקובעים".