שיתוף פעולה של תושב והעירייה הוביל לתפיסתו של קבלן מזהם: תושב ערני פנה השבוע למוקד 106 בעת שראה שתי משאיות ענק משליכות פסולת בניין בשטח ציבורי. המוקד העירוני הפנה מיד את הדיווח שהגיע בשעת ערב מאוחרת לפיקוח העירוני, וצוות הפיקוח הוזנק למקום. מנהלת מדור פיקוח עירוני וצוותה הגיעו לנקודה ממנה הועבר הדיווח בסמוך לשכונת לוי אשכול, אך זכר למשאיות כבר לא נמצא והחשיכה באזור הקשתה מאוד על איתורה.
1 צפייה בגלריה
קבלן מזהם
קבלן מזהם
קבלן מזהם
(צילום: עיריית כפר סבא)
קראו גם >>>
למחרת בבוקר, שבו צוות הפיקוח למקום ועברו שקית שקית בחיפוש אחר ממצאים שיביאו לזיהוי הגורם המזהם. לאחר מבצע איתור הגורם המזהם בידי מנהלת צוות הפיקוח, התגלה כי מדובר בקבלן פרטי. לאחר איתורו, נאלץ הקבלן לשוב ולפנות את כל הפסולת שהושלכה, וכן הושת עליו קנס בגין המפגע.
מנהלת מדור פיקוח עירוני, מוסמכת אכיפת חוקים סביבתיים: "החיפושים נמשכו מעל שעה, אך בסוף זה השתלם. לאחר שאספנו ממצאים מהשטח וביצענו הצלבת מידע, הצלחנו לאתר את אותו הקבלן המזהם. מבצע האיתור הסתיים אומנם בהצלחה, אך ללא פרטים מזהים לא תמיד ניתן לתפוס את המפגע. תושבים אשר נתקלים במקרה זהה של פגיעה במרחב הציבורי, מתבקשים לנסות ולאסוף כמה שיותר פרטים מזהים, אשר עשויים לסייע באיתור האדם הפוגע".
רפי סער, ראש העיר: "אני מודה לפיקוח העירוני על מבצע מוצלח נוסף שמנע את הפגיעה במרחב הציבורי בעיר, וחסך כסף רב מהקופה הציבורית. בזכות תושייתם של עובדי העירייה ומשיתוף פעולה מוצלח עם תושב אכפתי הצלחנו למנוע פגיעה בלתי נסבלת במרחב הציבורי ולשמור על כפר סבא נקייה".